În luna august a acestui an, Pro TV a ieșit din lista canalelor cu transmisie obligatorie. O decizie luată în premieră în audiovizualul românesc de către Adrian Sârbu a reușit, în doar câteva zile, să dea peste cap întreaga piață TV.
Oferta Pro TV pentru operatorii prin cablu este clară: cine nu are peste 300.000 de abonați (intră aici toți cabliștii, cu excepția RCS&RDS, UPC, Romtelecom și Digital Cable Systems) va trebui să achite un euro (plus TVA)/ abonat/ lună, fără posibilitatea obținerii vreunui discount.
În general, prețul minim al abonamentului TV de bază este de 25 de lei. Pentru orice operator din provincie, care, cu doar câteva mii de clienți, a reușit până acum să facă față cu succes „giganților“ enumerați mai sus, aplicarea unui cost suplimentar echivalent cu 15%-20% din actualul abonament poate reprezenta cea mai scurtă cale spre faliment.
„Dacă scumpesc toți cei 300 de operatori din țară abonamentul, nu am nicio problemă. Ce mă deranjează este că atunci când RDS-ul primește o reducere de 66%, el va veni cu un preț mai mic, iar omul nu va mai pricepe de ce vecinul plătește mai puțin, chiar și cu câțiva lei“, spune, pentru Capital, Adrian Mărgescu, directorul firmei Pan Electro, din Fetești. Calculează că, potrivit ofertei de contract primite de la oficialii Pro, „prețul abonamentului ar fi afectat cu doi lei în acest an și cu încă doi lei de la 1 februarie 2014“.