In cele patru ore ale fiecarei seri, televiziunile isi pun in valoarea „artileria grea”: principalele buletine de stiri, filmele artistice si serialele de calibru, productiile proprii care intrunesc sufragiile publicului si transmisiunile sportive de larga audienta. Cu alte cuvinte (sablon!), in prime-time televiziunile dau „tot ce au mai bun”, avand drept obiectiv obtinerea unor cote maxime de audienta. Un prime-time perfomant nu reprezinta doar o carte de vizita, ci si un mijloc sigur de a obtine venituri mari din vanzarile de spatii publicitare. In fond, aici, in intervalul de maxima audienta, se da „bataia pestelui”.
Studiul de audienta pe luna februarie furnizat de institutul CSOP confirma ascensiunea postului Antena 1. O ascensiune care a inceput in toamna anului trecut. Fireste, diferentele care exista intre cotele de audienta dintre Antena 1 si Pro TV, de 2 procente in favoarea primul post in mediul urban si de 0,8 procente in favoarea celui de-al doilea in Bucuresti, se afla in marja de eroare a sondajului, deci nu putem afirma cu certitudine ca Antena 1 „a batut” Pro TV, si nici viceversa. Ar fi o afirmatie riscanta.
Doua posturi au luat
cursa pe cont propriu
Putem spune, totusi, fara teama de a gresi, ca batalia pentru „prime-time” se da numai intre cele doua posturi. Restul nu mai conteaza. Am ignorat cu desavarsire cota de audienta a postului Tele 7 abc (pe care nu l-am solicitat institutului CSOP) pentru ca, cel putin in acest moment, televiziunea nu prezinta interes comercial, mai precis spus, nu se afla in atentia investitorilor in publicitate. Chiar si intr-o luna linistita cum este februarie, cand grilele toamna-iarna sunt prafuite, cursa Pro TV – Antena 1 a fost foarte stransa. La mare distanta de cele doua posturi s-a aflat TV Romania 1, atat in Bucuresti, cat si in mediul urban.
Restructurarea inceputa in vara anului trecut cu surle, trambite, proteste ale sindicatelor, polemici, interviuri incendiare ale presedintelui SRTV, restructurare la care toata presa scrisa „a pus botul” cu entuziasm, inclusiv Capital, se dovedeste pana acum „o facatura”.
Lazescu trebuie sa se
descurce in jungla TVR
Producatorii din televiziunea publica nu sunt inca in stare sa castige audienta nici macar in prime-time. Sigur, judecand procesul de restructurare doar prin niste biete cote de audienta inregistrate in luna februarie, am pute fi acuzati de superficialitate si…rea intentie. Dar care este, atunci, criteriul dupa care se masoara eficienta unei televiziuni publice, daca audienta, veniturile din publicitate sau balanta financiara nu sunt parametri comparabili cu cei ai concurentei? Ne place sa credem ca Alexandru Lazescu, noul director executiv al televiziunii, stie sa raspunda la aceasta intrebare. El este un castig pentru SRTV, in ciuda aberatiilor politice care au izbucnit in ziarele centrale imediat dupa ce a castigat postul prin concurs. Lazescu este primul sef din televiziunea nationala pe a carui carte de vizita este inscrisa o experinta manageriala. El a reusit sa dezvolte si sa impuna pe piata un trust de presa regional precum Monitorul, ceea ce nu-i putin lucru. Dar ii va fi extrem de greu sa se descurce, pentru inceput, in jungla din televiziunea publica.
Prima TV a castigat bani dupa cota de audienta
Revenind la monitorizarea CSOP si comparand cotele de audienta ale fiecarui post cu volumul brut de publicitate vandut in prime-time, putem sa semnalam eficienta vanzarilor la Pro TV si Antena 1. Cotele de audienta sunt mai mici decat cotele lor din piata publicitatii, asta inseamna ca au vandut foarte bine, chiar daca au oferit numeroase gratuitati. Pro TV si Acasa au ajuns sa detina peste 50% din volumul de publicitate difuzat pe posturile de televiziune. La polul opus se afla Prima TV. Trecem cu vederea ca audienta acestui post a fost depasita de „domesticul” post Acasa TV. Canalul Prima TV a vandut un volum brut de 394.929 dolari, reprezentand 3,8% din piata, exact valoarea cotei sale de audienta. Asta inseamna ca vanzarile de publicitate sunt direct de proportionale cu cota sa de audienta. Oricate gratuitati ar fi fost dispusa Prima TV sa acorde, putini clienti si-au mai riscat banii cumparand spatii publicitare la acest post.
Ramane de vazut care vor fi marile suprize in materie de audienta ale lunii martie.
Pro TV si Antena 1 se dueleaza in prime-time
30 martie 2000, 12:00
Ultima modificare în 30 martie 2000, 15:00
In cele patru ore ale fiecarei seri, televiziunile isi pun in valoarea "artileria grea": principalele buletine de stiri, filmele artistice si serialele de calibru, productiile proprii care intrunesc sufragiile publicului si transmisiunile sportive de larga audienta. Cu alte cuvinte (sablon!), in prime-time televiziunile dau "tot ce au mai bun", avand drept obiectiv obtinerea unor cote maxime de audienta. Un prime-time perfomant nu reprezinta doar o carte de vizita, ci si un mijloc sigur de a obt
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Apartamente de 30.000 dolari pentru oameni necajiti
- In afaceri, americanii de la Comtek nu au obraz
- Cresterea economica s-a ascuns in subteran
- Uniunea Europeana plateste tinerii romani care lucreaza in folosul comunitatii
- Interese divergente
- AVAB recupereaza foarte putin din creditele neperformante
- Domnul 10%
- Privatizarea a ajuns la colosi
- Ministrii il sunteaza pe Isarescu
- Investitorii straini isi fac bagajele