Şoferii nu au avut habar despre aceste costuri când şi-au cumpărat autoturisme electrice. În timp, mulţi dintre ei au realizat că trebuie să înlocuiască anvelopele mult mai des sau să-şi achiziţioneze unele, mai scumpe, special destinate maşinilor electrice. De unde pleacă însă problema?
Care este problema la anvelope în cazul maşinilor electrice?
Costurile de care proprietarii mașinilor electrice nu erau conştienţi: tot mai mulţi șoferi nemulțumiți se plâng acum de anvelope și greutatea considerabilă a vehiculelor.
În ciuda creșterii popularității mașinilor electrice datorită beneficiilor ecologice și economiei de combustibil, întreținerea costisitoare, mai ales în ceea ce privește anvelopele, rămâne un subiect rar discutat, transmite Epyx.
Proprietarii de mașini electrice încep să constate că durata de viață a anvelopelor este mult mai scurtă decât se așteptau inițial, ceea ce generează cheltuieli suplimentare semnificative.
Un bun exemplu în acest sens este cel al lui Jim Bassett, un pasionat de mașini în vârstă de 80 de ani, care a constatat că anvelopele noului său Volkswagen ID.3 au trebuit înlocuite după doar 12.000 de kilometri. A fost nevoit să cheltuiască 354 de euro pentru a schimba cauciucurile din spate, o situație cu care nu s-a confruntat în toată experiența sa ca șofer.
„Nu mi-a venit să cred când mi s-a spus că trebuie să le înlocuiesc. Sunt destul de bătrân și am avut mașini toată viața mea – nu a trebuit niciodată să schimb anvelopele atât de devreme”, spune şoferul.
Această problemă nu este izolată, alți posesori de ID.3 au apelat la forumuri online pentru a-și exprima frustrarea legată de durata scurtă de viață a anvelopelor. Greutatea considerabilă a vehiculului și cuplul instantaneu specific mașinilor electrice sunt principalele cauze identificate pentru uzura rapidă a anvelopelor.
Vehiculele electrice, cum ar fi Volkswagen ID.3, sunt echipate cu baterii grele care contribuie semnificativ la masa totală a mașinii. Hatchback-ul, care costă 41.290 de euro, cântărește în jur de 1.800 kg, apropiindu-se de masa unui Jeep Wrangler 4×4. Această greutate suplimentară exercită o presiune semnificativă asupra anvelopelor, accelerându-le uzura.
Anvelopele obișnuite se uzează cu până la 50% mai rapid pe vehiculele electrice
Tyresafe, o organizație de caritate pentru siguranța rutieră, a explicat că puterea mare și greutatea vehiculelor electrice înseamnă că, dacă șoferul accelerează puternic în mod regulat, anvelopele sunt supuse unei presiuni enorme.
Producătorii de anvelope, cum ar fi Michelin și Goodyear, au remarcat că anvelopele obișnuite se uzează cu până la 50% mai rapid pe vehiculele electrice decât pe cele cu motor pe combustie internă.
În plus față de uzura accelerată, costul anvelopelor pentru vehiculele electrice este și mai mare. Un studiu realizat de firma de tehnologie Epyx a evidențiat că anvelopele destinate acestor vehicule au o durată de viață medie cu 6.350 de kilometri mai mică decât cele pentru mașinile cu motoare pe benzină sau motorină.
În medie, primul schimb de anvelope la mașinile electrice survine după 29.000 de kilometri, comparativ cu 39.000 de kilometri pentru cele cu motoare pe benzină sau motorină.
De asemenea, Epyx a descoperit că anvelopa medie pentru vehiculele electrice costă 244 de euro, cu 90 de euro mai mult decât cele pentru mașinile pe benzină mai mari.
Acest cost adițional, alături de necesitatea schimbărilor mai frecvente, poate face întreținerea unei mașini electrice mult mai costisitoare decât se anticipa inițial.