„Ne așteptăm ca situația să se îmbunătățească cel mai devreme în 2016 sau 2017” a declarat Denis Schemoul, șeful diviziei de prognoză pentru industria auto din cadrul IHS Automotive. Conform companiei de consultanță, în prezent mai bine de jumătate ditre uzinele producătoare de mașini funcționează la mai puțin de 70% din capacitatea instalată. Mai exact, 85 din totalul de 160 de uzine amplasate în Europa utilizează sub 70% din capacitate. Prin comparație, în primul trimestru din anul trecut, aceste fabrici utilizau circa 74% din capacitatea instalată. Pentru a înțelege gravitatea problemie, trebuie menționat că un constructor trebuie să utilizeze între 75% și 80% din capacitatea instalată a unui centru de producție pentru ca bilanțul său contabil să se afle deasupra lui zero.
Deocamdată, soluția găsită de mulți dintre producătorii auto europeni la această problemă a constat fie în închiderea unei uzine, fie în mutarea producției de la o fabrică din altă parte a lumii în Europa. De exemplu, Alinața Renault-Nissan a anunțat că va muta producția modelului subcompact Micra din India la uzina din Flins, Franța. De asemenea, germanii din grupul Volkswagen au decis ca producția modelului Audi Q3 să fie atribuită uzinei SEAT din Martorell, Spania în loc să folosească fabricile dedicate mărcii Audi. Din nefericire, această politică duce la creșteri de costuri pentru că procesul de producție este mai scump în Europa.
Nici închiderea de uzine nu pare a fi o soluție optimă în această situație din cauza reacțiilor adverse ale guvernelor din statele unde constructorii auto anunță sistarea producției. Cu toate acestea, până la finalul anului viitor companii precum Ford, Opel, PSA Peugeot-Citroen și Volvo vor închide cinci uzine situate în Germania, Franța; Belgia, Marea Britanie și Suedia. Acestea se adaugă fabricilor Opel din Antwerp, Fiat din Termini Imerese acre au fost deja închise. Numai că, în timp ce în vestul continentului se închis capacități de producție, cele din Europa Centrală și de Est (ECE) sunt extinse, iar capaciatea de producție rămâne cam aceeași. „Între 2002 și 2012 estimăm că în vest capacitatea de producție s-a redus cu circa trei milioane de unități. În același timp, în state din ECE – precum Ungaria sau România – și Turcia, capacitatea de producție a crescut tot cu trei milioane”, a menționat Philippe Jean, șeful Directoratului General pentru Întreprinderi și Industrie din cadrul Comisiei Europene.
Problema supracapacității persistă în industria auto europeană. Vestul pierde, estul câștigă
23 iunie 2013, 22:51
Ultima modificare în 24 iunie 2013, 01:51
Analiștii IHS Automotive dau o nouă veste proastă producătorilor europeni de mașini. Uzinele lor vor continua să producă peste necesitățile pieței în următorii trei ani ceea cauzând pierderi enorme.
Etichete: audi,
fiat,
nissan,
psa,
psa peugeot citroën,
renault
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Fotografii uimitoare: Ce înseamnă infrastructură chinezească!
- Cele mai mari companii de telemedicină din lume
- Când socializarea se mută pe o canapea
- (P) Şase şoferi din zece au o daună pe Casco anual în Romania
- Cea mai așteptată autostradă din România stârnește nemulțumiri
- Plata automată a rovinietei din Ungaria direct prin TrackGPS
- Dräxlmaier angajează la Codlea și Satu Mare și concediază la Pitești
- Angela Merkel: Europa îşi menţine poziţia faţă de restricţiile UE privind alimentele modificate genetic
- România trebuie să plătească mâine peste 122 de milioane de euro către FMI
- România coboară pe ultimul loc în clasamentul bunăstării țărilor UE. Consumul individual efectiv – măsură a nivelului de trai