Recepția finală a podului peste Dunăre de la Brăila a fost amânată până în iunie
Recepția finală a podului peste Dunăre de la Brăila a fost amânată până în vară! Drumurile care duc spre podul peste Dunăre, ce leagă Galați-Brăila de Tulcea, sunt gata, dar podul va fi recepționat oficial abia în iunie, la doi ani de la inaugurare. Motivul? Trebuie reasfaltată banda de mers dinspre Brăila spre Tulcea.
Șeful CNAIR, Cristian Pistol, a explicat că drumurile de acces sunt finalizate, dar constructorul nu a dorit să le predea separat, preferând recepția întregului proiect odată. Autoritățile ar fi vrut să le deschidă mai repede pentru a facilita circulația.
O problemă identificată a fost legată de calitatea asfaltului, dar pe sensul Tulcea-Brăila acesta a rezistat peste iarnă. După îmbunătățirea vremii, va fi refăcut și stratul de asfalt pe sensul Brăila-Tulcea, iar recepția finală a lucrării ar urma să aibă loc în iunie. Podul a fost inaugurat în iunie 2023, dar a avut probleme cu rezistența asfaltului la trafic.
„Nu vă ascund faptul că drumurile de legătură sunt finalizate. Din păcate, antreprenorul nu a înțeles sau nu a vrut să uziteze de posibilitatea de a fi recepționate parțial. Îmi doream să recepționez, și eu, și Ministerul Transporturilor, drumurile de legătură, astfel încât să putem să facilităm accesul mai ușor spre și dinspre pod.
După trecerea perioadei de iarnă, vom demara, imediat ce condițiile meteorologice se îmbunătățesc, turnarea asfaltului pe cealaltă cale, de la Brăila spre Tulcea. Odată cu turnarea acestui pachet de mixturi bituminoase și pe calea unu, consider că nu mai sunt alte impedimente în notificarea finalizării lucrării și noi ulterior să procedăm la recepție, în vara acestui an, în iunie preconizez”, a explicat oficialul român.
Lucrările pe Autostrada Transilvania. Șantierul Suplacu de Barcău – Chiribiș a fost deschis oficial
Zilele trecute, Cristian Pistol a anunțat că lucrările la sectorul de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș, parte din A3 (Autostrada Transilvania), au început oficial. Firma Construcții Erbașu, care este antreprenorul acestui proiect, a mobilizat deja pe șantier 75 de muncitori și 50 de utilaje. Aceștia lucrează la platformele pentru piloți, drumurile tehnologice, pregătirile pentru execuția terasamentelor și aprovizionarea cu materiale.
Organizarea de șantier este deja complet funcțională. Stațiile pentru producerea betonului și a asfaltului au fost montate. Pe măsură ce lucrările avansează, numărul muncitorilor și al utilajelor va crește treptat.
Printre obiectivele care vor fi construite pe această secțiune se numără trei viaducte, opt pasaje și opt poduri, dintre care unul impresionant, de 1.650 de metri lungime, ce va traversa lacul de acumulare de la kilometrul 6+665. Vor fi amenajate o parcare de scurtă durată de tip S1 și un Centru de Întreținere și Coordonare.
Contractul pentru această lucrare are o valoare de 884,12 milioane de lei (fără TVA), iar finanțarea provine din fonduri europene nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027. Lucrările pe tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș, care se întinde pe 26,35 km, trebuie finalizate în cel mult 18 luni de la emiterea ordinului de începere a execuției, adică până în vara lui 2026.