SUA investighează aproape 40.000 de vehicule electrice Hyundai Ioniq 5. Problema care s-a constatat ar putea avea legătură cu pierderea de putere în mers.
Autorităţile de reglementare a siguranţei auto din SUA investighează aproape 40.000 de vehicule electrice Hyundai Ioniq 5 în legătură cu rapoartele de pierdere de putere în timpul mersului, legate de o problemă de încărcare a bateriei.
Ancheta preliminară a Administraţiei Naţionale pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi acoperă vehicule modelul anului 2022, după ce instituţia a primit 30 de plângeri ale consumatorilor care pretindeau o pierdere a acceleraţiei.
Mulţi consumatori au raportat un zgomot puternic
Agenţia a spus că mulţi consumatori au raportat un zgomot puternic, urmat de un avertisment afişat pe tabloul de bord şi au experimentat imediat o pierdere de putere care a variat de la o reducere a acceleraţiei până la o pierdere completă.
NHTSA a spus că a aflat de la Hyundai că defecţiunea este legată de Unitatea integrată de control al încărcării (ICCU) responsabilă de alimentarea atât a vehiculului electric principal, cât şi a bateriilor de joasă tensiune de 12 volţi.
O analiză preliminară indică faptul că prea mult curent în interiorul unităţii poate deteriora tranzistorii, ceea ce duce la incapacitatea de a reîncărca bateria de 12 V, a spus NHTSA.
Hyundai promite să facă modificările necesare
Hyundai a declarat luni că lansează o campanie de service în iulie, care va actualiza software-ul vehiculelor afectate şi va înlocui ICCU, dacă este necesar.
”Apreciem relaţia noastră de cooperare cu NHTSA şi ne-am angajat într-un dialog frecvent, deschis şi transparent cu agenţia pe această temă”, a spus producătorul coreean de automobile, adăugând că cooperează pe deplin, a arătat Reuters.
NHTSA a efectuat mai multe interviuri cu proprietarii care confirmă o serie de pierderi de putere şi intervale de timp diferite între mesajul de avertizare şi pierderea de energie, dar nu a raportat nicio accidentare sau răni legate de problemă.
Plângere legată de faptul că mașina nu a mai răspuns la comenzi
O plângere a raportat că un şofer călătoreşte cu 75 de mile (120 km) pe oră pe o autostradă utilizând asistenţă avansată pe autostradă şi ”maşina nu a mai răspuns la comenzi”. Şoferul a adăugat că în spatele lui se afla o semiremorcă ”şi una în dreapta mea pe banda lentă a autostrăzii.”
Potrivit unei alte plângeri din februarie, un şofer de pe o autostradă din Santa Maria, California, a auzit un zgomot puternic venind din maşina mea şi ”în câteva secunde maşina mea şi-a pierdut viteza rapid, de la 55 mph la 25, apoi o secundă mai târziu 22 mph. „