Se anunţă noi probleme la metroul bucureştean!

Metrorex are facturi restante către Alstom care echivalează cu un an de servicii prestate

Compania franceză Alstom, cea care asigură mentenanţa pentru garniturile de metrou operate de Metrorex, acuză că aceasta din urmă are datorii neachitate de peste 33 milioane de euro (peste 160 milioane de lei).

Facturile restante ar echivala cu un an de servicii prestate.

În cazul în care Metrorex nu va plăti, francezii de la Alstom ameninţă cu suspendarea progresivă a serviciilor de mentenanţă a flotei de metrou în luna iulie.

„Metrorex ne datorează peste 33 de milioane euro. Această sumă corespunde unui an de plăţi restante. Între timp, am suportat toate costurile: ne-am plătit furnizorii la zi, am plătit salariile angajaţilor la zi.

Din suma totală datorată, de peste 160 de milioane lei, echivalentul a 33 milioane euro, peste 140 de milioane lei provin din contractul anterior, pentru servicii prestate în cursul anului 2021, iar 20 de milioane lei pentru facturi restante în contractul început la 1 ianuarie 2022.

Câte companii îşi permit să continue să lucreze fără să fie plătite timp de un an?”, a declarat Gian Luca Erbacci, preşedintele Alstom Europe, pentru News.ro.

Dacă demersurile amiabile sau acţiunile deschise la Tribunalul Bucureşti nu dau roade, Alstom ar putea suspenda serviciile de mentenanţă

Oficialul Alstom a insistat că s-a realizat mentenanţa potrivit contractului şi toţi indicatorii de performanţă au fost îndepliniţi, astfel că Metrorex trebuie să-şi achite facturile.

„Alstom realizează mentenanţa conform contractului, indicatorii de performanţă sunt îndepliniţi, aşa că avem nevoie de achitarea integrală a facturilor. Este nevoie de angajament de ambele părţi, nu mai putem fi singurii care susţinem financiar acest contract”, a adăugat Gian Luca Erbacci.

Alstom a făcut toate demersurile amiabile pentru a-şi recupera banii, însă a deschis şi două acţiuni la Tribunalul Bucureşti. Primul dosar vizează servicii prestate între mai şi decembrie 2021, plus penalităţi, iar cel de-al doilea, recuperarea penalităţilor de întârziere pentru facturile aferente serviciilor prestate în noiembrie şi decembrie 2020.

Dacă toate demersurile contractuale şi legale vor eşua, compania ar putea suspenda serviciile de mentenanţă,

„După epuizarea tuturor demersurilor contractuale şi legale, dacă nimic nu se schimbă, compania ia în calcul suspendarea serviciilor de mentenanţă, ceea ce va duce la oprirea metroului pentru că trenurilor nu pot circula dacă nu sunt la zi cu mentenanţa.

Vom lua această măsură ca o ultimă opţiune posibilă, deoarece compania Alstom este pe deplin conştientă de importanţa serviciilor de mentenanţă pentru flota de metrou”, a mai afirmat preşedintele Alstom pentru Europa.

Alstom nu are de gând să părăsească România

Gian Luca Erbacci a subliniat totuşi că România reprezintă o piaţă importantă pentru Alstom, iar compania franceză doreşte să ia „parte în continuare la tranziţia României către o mobilitate feroviară modernă”.

Compania Alstom este prezentă în România de 30 de ani şi are peste 1.200 de angajaţi în principal în Bucureşti, Braşov şi Cluj-Napoca.

Din acest total, aproximativ 350 sunt implicaţi exclusiv în activităţi de mentenanţă pentru flota de metrou din Bucureşti.