Autoritatea NHTSA din SUA efectuează o investigație privind rechemarea a 51.500 de mașini de către Volkswagen America. Și BMW are probleme. Ce s-a descoperit la autoturismele produse de cei doi mari giganți auto?
Autoritatea de reglementare a siguranței auto din SUA a anunțat luni că a inițiat o investigație în legătură cu rechemarea mai multor mașini în service. E vorba de aproximativ 51.500 de vehicule electrice. Apelul a fost lansat de Volkswagen America. Motivul acestei investigații este legat de preocupările cu privire la posibila deschidere a ușilor vehiculului în timpul deplasării.
Administrația pentru Siguranța Traficului pe Drumurile Naționale (NHTSA) a confirmat primirea a 12 plângeri. Ele vizează SUV-urile electrice ID.4 fabricate de Volkswagen în perioada 2021-2023.
Problemele semnalate la vehiculele electrice ale Volkswagen America
Unii consumatori au semnalat că o ușă a vehiculului se deschide intermitent în timpul deplasării, fără ca această problemă să fie detectată în mod rezonabil. Nu au fost raportate răniri sau decese asociate.
Conform informațiilor furnizate de autoritatea de reglementare a siguranței, vehiculele afectate au fost, de asemenea, incluse într-o rechemare anterioară a producătorului auto pentru a remedia problemele de infiltrații de apă de la ușă.
Noua investigație a NHTSA va analiza rechemările anterioare ale Volkswagen, pentru a evalua eficacitatea remedierilor aplicate.
BMW a folosit componente electronice de la un furnizor chinez interzis
Probleme s-au descoperit și la BMW. Potrivit unui raport al Senatului SUA publicat luni, producătorul german de automobile a importat în Statele Unite cel puțin 8.000 de vehicule Mini Cooper. Ele aveau componente electronice de la un furnizor chinez interzis.
Conform unui raport al președintelui Comisiei pentru Finanțe a Senatului, Ron Wyden, BMW a importat 8.000 de Mini Cooper. Acestea aveau piese provenite de la un furnizor chinez, care erau interzise conform legii din 2021. Raportul menționează că BMW a continuat să importe produse cu aceste piese interzise cel puțin până în luna aprilie.
Într-un e-mail, BMW Group a declarat că „a luat măsuri pentru a opri importul produselor afectate”.
Compania germană va efectua o acțiune de service pentru a înlocui piesele
Compania va efectua o acțiune de service pentru a înlocui piesele specifice. Acesta a afirmat că „are standarde și politici stricte privind practicile de angajare, drepturile omului și condițiile de muncă, pe care toți furnizorii noștri direcți trebuie să le respecte”.
În 2021, Congresul a adoptat legea Uyghur Forced Prevention Act (UFLPA). Ea a fost necesară pentru a întări aplicarea legilor și a preveni importul de bunuri din regiunea Xinjiang din China, despre care se crede că au fost produse prin munca forțată a membrilor grupului minoritar uigur din țară.
China nu admite acuzațiile aduse
China neagă acuzațiile.
”Autocontrolul producătorilor de automobile în mod clar nu îşi face treaba”, a spus Wyden.
El a îndemnat agenţia de protecţie a Vămilor şi a Frontierei să ia o serie de paşi specifici pentru a supraveghea aplicarea legii şi a restrânge companiile care alimentează utilizarea ruşinoasă a muncii forţate în China.
Vama și Protecția Frontierei nu au oferit imediat un comentariu.
Produse presupuse a fi fabricate cu muncă forțată
Raportul a constatat că Bourns Inc, un furnizor de componente auto din California, a achiziționat componente de la Sichuan Jingweida Technology Group (JWD). Compania chineză a fost adăugată pe Lista de Entități UFLPA în decembrie. Acest lucru înseamnă că produsele sale sunt presupuse a fi fabricate cu muncă forțată.
Bourns a furnizat piese JWD către Lear Corp, un furnizor direct pentru BMW și Jaguar Land Rover.
Bourns a notificat Lear în ianuarie că componentele electronice cunoscute sub numele de transformatoare LAN au fost produse de JWD. Ele au fost interzise în vehiculele importate în SUA.