Directorul general interimar de la Renault, Clotilde Delbos, nu a exclus vineri posibilitatea ca producătorul auto francez să închidă unele uzine, după ce anul trecut a înregistrat primele pierderi din ultimii 10 ani, transmite AFP.
„Nu avem niciun tabu şi nu excludem nimic”, a declarat Clotilde Delbos într-o conferinţă de presă, întrebată fiind despre posibilitatea ca uzinele din Franţa sau din întreaga lume să fie închise în cadrul unui program de economii de două miliarde de euro pe trei ani.
„Vom revizui toate tipurile de costuri… Unele din aceste costuri vor implica cheltuieli de restructurare”, a declarat Clotilde Delbos, reamintind că grupul este pe cale să deruleze o revizuire strategică a activităţilor sale.
Pierdere netă de 141 milioane de euro
Delbos a recunoscut că Renault şi aliatul său japonez Nissan dispun de capacităţi de producţie excedentare şi a promis că în luna mai a acestui an va fi făcut un anunţ în acest sens. Renault şi Nissan încearcă să îşi îmbunătăţească performanţele prin punerea în comun a tehnologiilor şi uzinelor lor.
Grupul Renault a încheiat 2019 cu primele sale pierderi anuale de după 2009, înregistrând o pierdere netă de 141 milioane de euro în primul său an de după prăbuşirea fostului său lider Carlos Ghosn. Pentru 2020, pe o piaţă auto în declin, Renault, companie a cărei cifră de afaceri a scăzut anul trecut cu 3,3% până la 55,5 miliarde de euro, se aşteaptă la o nouă scădere a rentabilităţii sale.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele, scrie Agerpres.
În 2019, vânzările totale ale grupului auto Renault au scăzut cu 3,4% în ritm anual, până la 3,753 milioane vehicule, în schimb, vânzările mondiale de autoturisme şi utilitare marca Dacia au crescut anul trecut cu 5,1% până la 736.570 unităţi.