Primăria Municipiului București a anulat miercuri și a doua licitație pentru achiziționarea a o sută de autobuze electrice, potrivit anunțului postat pe site-ul de licitații publice.

Iar motivul anulării constă în faptul că ofertele din Turcia și China nu au fost conforme cu cerințele. La prima licitație anulată, ofertanții respinși fuseseră tot din Turcia și China.

Probleme la prețul de achiziție

Pe de altă parte, însă, Asociația Metrou Ușor critică Primăria Capitalei pentru modul în care a elaborat caietele de sarcini ale celor două licitații și susține că prețul impus de municipalitate a dus la îndepărtarea producătorilor consacrați de autobuze electrice.

”În vreme ce Cluj, Turda sau Brașov au deja autobuze electrice în circulație, la București asistăm la a doua anulare a licitației. Este cea mai elocventă dovadă că, asa cum am mai atras atenția, caietele de sarcini nu reflectă standardele pieței, cu cerințe mult sub nivelul de calitate al producătorilor consacrați.

De exemplu, prețul per autobuz a descalificat toți producătorii europeni de renume”, arată Asociația Metrou Ușor, potrivit g4media.ro.

Principalele criterii de evaluare

Ofertele descalificate miercuri au fost depuse de:

– Asocierea turcă TEMSA ULASIM și ANADOLU AUTOMOBIL ROM;
– Compania turcă BOZANKAYA OTOMOTIV;
– Asocierea dintre un producător român de tractoare (COSTA UTILAJE) și compania chineză Zhengzhou Yutong Bus.

Principalele criterii de evaluare a ofertelor au fost prețul, capacitatea de transport și consumul de energie electrica.

Critici din partea capitalului autohton

Este a doua mare licitație ratată de Primăria București pentru mijloace de transport în comun, după cea de tramvaie, suspendată după o decizie a CNSC, care a cerut reevaluarea ofertei unui competitor turc.

De altfel, companiile turcești au câștigat până acum licitațiile pentru 400 de autobuze Diesel și pentru 100 de troleibuze.

Exisă acuze la adresa Primăriei Generale și din partea mediului de afaceri autohton, care critică decidenții de la nivelul Capitalei că nu fac nimic pentru a încuraja producătorii locali de mijloace de transport în comun.

Foto: INQUAM / Alexandru Bușcă