Valoarea acţiunilor Electrolux, cel mai mare producător european de electrocasnice, a scăzut luni cu 12%, din cauza avertismentelor privind un impact negativ asupra câştigurilor mai ridicat decât se estima la divizia din America de Nord, transmite Reuters, conform Agerpres.
Compania estimează un impact trimestrial de 70 de milioane de dolari asupra câştigurilor, parţial din cauza ritmului mai lent de punere în exploatare a noii fabrici de frigidere din Anderson, Carolina de Sud, care a afectat livrările şi a provocat Electrolux costuri suplimentare.
Electrolux investeşte aproximativ 250 de milioane de dolari în noua fabrică din Anderson.
„Tranziţia către noua facilitate a avut ca rezultat constrângeri temporare ale capacităţii de producţie, afectând livrările către unii clienţi în trimestrul patru din 2019”, se arată în comunicatul Electrolux.
Noua fabrică va înlocui producţia de la St. Cloud, Minnesota, şi o altă facilitate din Anderson.
Luni, acţiunile Electrolux au scăzut cu 12% la Bursa de la Stockholm, după ce anul acesta înregistraseră un avans de 34%.
Producătorul brandurilor Electrolux, Frigidaire, AEG şi Anova a precizat că vor funcţiona în paralel ambele facilităţi din Anderson în semestrul doi din 2020 pentru a face faţă cererii şi a asigura în continuare produse de calitate ridicată.
Luni, Electrolux a anunţat că programul său de investiţii şi măsurile de eficientizare sunt în grafic pentru a genera economii anuale de costuri de aproximativ 3,5 miliarde de coroane suedeze (364 milioane de dolari), efectul complet urmând să fie resimţit din 2024.
Electrolux a estimat recent un impact negativ în urma creşterii costurilor cu materiile prime, a efectelor cursului de schimb şi a războiului comercial dintre SUA şi China de 1,7 – 1,9 miliarde de coroane suedeze în 2019, după ce anterior previzionase un impact de 2 – 2,4 miliarde de coroane suedeze.
Electrolux, companie care vinde maşini de spălat, frigidere şi aragazuri sub mărcile Electrolux, AEG, Zanussi şi Frigidaire, este prezentă în România din 1995 prin divizia de vânzări şi marketing în Bucureşti, precum şi prin fabrica de aragazuri de la Satu Mare, la care deţine 99,52% din acţiuni.