Dacă în ceea ce privește concedierile din fabrici și renunțarea la unele modele, România nu va fi afectată, reducerea numărului de parteneri va avea, cel mai probabuil, un impact și asupra afacerilor din țara noastră.
În luna iulie a acestui an, directorul general Jim Hackett a anunţat că Ford va aloca aproximativ 11 miliarde dolari pentru restructurarea activităţilor din Europa. În perioada aprilie-iunie Ford a înregistrat pierderi de 73 milioane de dolari pe piaţa europeană, unde urmează să se confrunte cu provocări suplimentare ca urmare a ieşirii Marii Britanii din Uniunea Europeană.
Potrivit The Times, care citează surse din interiorul companiei, Ford intenţionează să reducă producţia modelelor Mondeo sedan, Galaxy şi S-Max, pentru a se concentra pe autovehiculele de teren (SUV) mai profitabile. În plus, grupul american vrea să reducă şi numărul concesionarilor, adaugă The Times.
La rândul lor, analiştii de la banca de investiţii Morgan Stanley estimează că Ford ar putea renunţa la 12% dintre cei aproximativ 200.000 de salariaţi ai săi, ceea ce ar însemna aproximativ 24.000 de locuri de muncă, iar reducerile de efective ar afecta mai ales operaţiunile europene, în special cele din Germania şi Spania.
The Times subliniază că discuţiile care se poartă în interiorul Ford cu privire la restructurare ar putea dura câteva luni, iar la final este posibil ca Ford să decidă să îşi transfere o parte din activităţile europene într-un joint venture cu unul dintre rivalii săi, cum este Volkswagen.
Săptămâna trecută, agenţia de evaluare financiară Moody’s Investors Service a coborât ratingul atribuit constructorului auto Ford Motor Co. până la „Baa3”, cel mai mic calificativ din categoria „investment grade” (recomandat pentru investiţii), şi totodată i-a asociat o perspectivă „negativă”, ceea ce înseamnă că o nouă retrogradare este posibilă.