Motivul real al problemelor înregistrate la podul de la Brăila
Problemele la podul de la Brăila sunt mai mari decât se credea iniţial.
Experţii au vrut să înţeleagă de ce apar, de fapt, valuri şi crăpături pe acest pod inaugurat cu mare fast de autorităţi.
La început, s-a dat vina pe tirurile care nu au respectat restricţiile impuse pe perioada caniculei. Ulterior însă, raportul realizat de Centrul de Studii Tehnice Rutiere a indicat faptul că problemele sunt mult mai grave de atât.
Mai exact, după două reasfaltări, cei de la CNAIR admit că firma italiană care s-a ocupat de podul de la Brăila a folosit un asfalt de proastă calitate.
Dacă nu se va găsi o soluţie în acest sens, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu va recepţiona lucrarea.
„Concluziile raportului sunt clare: nu au fost respectate rețeta și tehnologia. E clar că rețeta folosită de ei la mixturile bituminoase nu a fost una corectă”, a declarat Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.
Ce soluţii au specialiştii?
Acum, constructorul italian şi consultantul trebuie să vină cu soluţii necesare. Specialiştii consideră că soluţia cea mai probabilă va fi refacerea completă a hidroizolației podului. Mai mult, va fi nevoie de turnarea unui nou covor asfaltic.
Problemele cu podul de la Brăila nu se limitează însă la asfalt. Deja a fost nevoie de intervenţii pentru oprirea infiltrării apei în blocurile de ancoraj de pe cele două maluri ale Dunării. Microfisurile au fost umplute cu rășini. Dacă soluţia nu va rezista, ar putea fi nevoie de o intervenţie pentru hidroizolarea structurilor de care sunt prinse cablurile care susțin podul.
Până când toate aceste lucru nu vor fi rezolvate de către constructori, CNAIR refuză să recepţioneze podul.
„Revendicările pe care CNAIR le are către constructor sunt undeva peste 80 de milioane de lei, neincluzând faptul că eu nu cred că se vor ține de termen cu descărcarea pe Jijila și asta înseamnă alte despăgubiri”, a explicat şi Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Sorin Grindeanu cere ca circulaţia pe pod să fie deschisă şi noaptea
Pe de altă parte, ministrul a cerut ca maşinile să poată circula pe acest pod 24 de ore din 24, adică şi pe perioada nopţii.
El a criticat constructorul care întârzie demontarea macaralelor, motivul pentru care s-a cerut ca noapte să nu se circule pe pod.
„Mai vreau să le atrag atenția ceva și vă spun o hotărâre. Noi am venit în iulie, cred, nu? Atunci am fost împreună, s-a dat drumul la circulație, da, bun.
Și-au luat angajamente mărețe că vor da jos macaralele și că pe parcursul nopții vor reuși să facă acest lucru. Din ce am văzut azi de dimineață, împreună cu dl. Tudose au reușit să dea parțial prima macara.
Dar vreau să vă anunț dl. director că dacă vor continua în această formă, nu că dacă vor continua, vreau să luați decizia să se circule, nu văd motivul pentru care e întreruptă circulația peste noapte, atâta timp cât aceste macarale nu sunt demontate și date jos să-mi spuneți motivul pentru care nu se poate.
Dacă tot nu dau jos aceste macarale, atunci să se circule 24 din 24. Când vor fi mobilizați, să vină dânșii să ceară la CNAIR că vor să lucreze ca să dea jos această aceste macarale până atunci 24 din 24”, a cerut Grindeanu.