Producătorul român de automobile Dacia a transmis recent că a oprit temporar producția modelelor de vehicule echipate cu motorizarea 1.0 ECO-G, adică pe GPL. Astfel, principalul motiv pentru care oficialii companiei au luat această măsură este strict legată de anumite probleme apărute în lanțul de aprovizionare în urma invaziei Ucrainei de către Rusia.

Probleme serioase pentru Dacia din cauza războiului

Astfel, decizia celor de la Dacia este cu atât mai surprinzătoare cu cât tocmai prezentaseră recent avantajele motorizării 1.0 ECO-G, fiind unul dintre modelele extrem de promovate.

Mai mult,  în configuratorul online de pe site-ul Dacia nici unul dintre modelele disponibile în această versiune, adică Sandero, Logan, Jogger și Duster, nu poate fi configurat momentan, scrie Pro Motor.

„Lanțul de aprovizionare GPL se confruntă în momentul de față cu probleme provocate de criza de componente din industrie. Dacia își suspendă temporar comenzile pentru modelele echipate cu motorizarea 1.0 ECO-G”, au declarat reprezentanții mărcii românești care au adăugat că deocamdată nu se știe când vor fi reluate vânzările versiunilor pe GPL.

Motorizarea 1.0 ECO-G a Grupului Renault este realizată împreună cu italienii de la Landi Renzo. Acesta este unul dintre cei mai mari producători de instalații GPL din Europa. Sistemul de alimentare dual-combustibil este folosit și de modelele Dacia.

Acestea permite alimentarea alternativă a motorului cu benzină și cu GPL. Șoferul poate schimba tipul de carburant și în timpul mersului, de la un comutator amplasat pe planșa de bord.

GPL-ul este obținut prin presurizarea butanului și a propanului în vederea formării unui lichid care are un volum mai redus. Nu conține benzen sau plumb ceea ce înseamnă că nu este toxic, este incolor și inodor. Practic, utilizarea acestui tip de combustibil asigură o autonomie sporită datorită celor două rezervoare independente cu benzină și GPL.

Mai mult, reduce costurile de întreținere ale automobilului tău cu până la 40% comparativ cu alte versiuni.

Probleme de mai multe luni de zile

Mai mult, problemele în lanțul de aprovizionare cu GPL au apărut în urmă cu mai multe luni la nivel mondial, iar problemele există dinainte de declanșarea războiului din Ucraina. Totuși, situația de la granița României a accentuat problema și chiar i-a pus capac.

Și contextul pandemiei a afectat industria transporturilor din cauza unei crize de șoferi care a dus la situații în care nu se făceau livrări de combustibil sau, dacă se făceau, ajungeau la pompe cu foarte mari întârzieri. În plus, atunci când livrările erau făcute, firmele au majorat prețurile pentru a-și putea acoperi pierderile, iar GPL-ul nu este acoperit de același plafon de preț ca benzina sau motorina.