În ultimele două decenii, infrastructura feroviară a fost „Cenușăreasa“ sectorului. Finanțarea slabă a condus la probleme grave care necesită acum fonduri uriașe pentru rezolvare. Noul șef al CFR SA, Ion Gavrilă, vine cu soluții, dar se lovește de birocrație
Aflat în fruntea CFR SA de aproximativ două luni, ceferistul Ion Gavrilă, recunoaş- te că proiectele de modernizare a căii ferate sunt blocate din cauza birocraţiei şi lucrările sunt întârziate de firme care nici măcar nu au utilaje. Legat de licitaţii, Ion Gavrilă spune că a instituit o regulă în cadrul companiei prin care să urgenteze procedurile. „Am pierdut aproape un an pentru niște podețe. Există firme care au pierdut de trei ori şi contestă a patra oară, nu se poate aşa ceva“, a spus Gavrilă.
El a menționat că de multe ori documentele erau mutate dintrun birou în altul până nu mai era nevoie de ele. „Am stabilit cu toţi directorii că niciun document nu are voie să stea până a doua zi în birou“, a precizat Ion Gavrilă. Despre Drumul Mătăsii, şeful CFR SA a menţionat că a auzit prima dată în urmă cu aproximativ o lună. „Militez pentru deblocarea portului, acesta este blocat de vagoane ale CFR Marfă. (…) Într-o lună maxim două rezolvăm aceasta problemă și pregătim portul pentru Drumul Mătăsii“.
Soluție de avarie pentru salvarea Campionatului European de fotbal
Prin sinceritatea debordantă a şefului CFR SA, Ion Gavrilă, un om aflat în pragul pensionării, aflăm că oficialii guvernamentali au pregătit o soluţie de avarie pentru organizarea EURO 2020 pentru că trenul Gara de Nord – Aeroportul Otopeni nu va fi gata în 2020. „Legat de aeroport, ne-am propus ca în 2019 să modernizăm halta de lângă aeroportul Otopeni. De acolo, cu cei de la CNAIR vom face o șosea pentru microbuze și un terminal în aeroport. Astfel reuşim să aducem două trenuri/ oră“, a precizat Gavrilă. Întrebat ce șanse sunt să avem linie directă de la Gara de Nord la Otopeni, el a spus că 90% nu se poate face până la Campionatul European subtraversarea DN1, din cauza primăriei Otopeni. „Am avut o tentativă de a discuta despre autorizație, dar ei ne trimit la PUZ, acest lucru durează cel puţin un an. Sigur n-o să reușim,“, a explicat șeful CFR SA.
În perioada 2030-2040 neam propus să avem 1.300 km de linie de mare viteză, în funcţie de ce bani găsim, în 2019-2020 facem podul de la Grădiştea şi linia București Giurgiu.
Ion Gavrilă, director general, CFR SA
Gruia Stoica: Drumul Mătăsii, oportunitate uriașă pentru România
Radu Dinescu, UNTRR: Suntem pe locul 2 în UE la decese din accidente rutiere
Sorin Cristian, ARR: Drumurile noastre nu mai sunt potrivite pentru fluxul de vehicule
Proiectele majore de infrastructura, blocate în contestații
Ștefan Ioniță, CNAIR: Contestațiile blochează dezvoltarea infrastructurii
Lucian Șova: Trebuie să regândim fundamental modul în care lansăm proiecte