Compania nu a precizat care sunt motivele pentru care Robert McDonald, numit în fruntea Procter & Gamble în anul 2009, a decis să se retragă din funcţie. Alan George Lafley, 65 de ani, a ocupat postul de director general la Procter & Gamble în perioada 2000-2009.
Această modificare la vârful Procter & Gamble vine într-un moment în care producătorul produselor marca Tide, Pampers sau Gilette se confruntă cu o concurenţă crescută şi cu mediul economic dificil la nivel global.
Alan George Lafley, un veteran care a lucrat 33 de ani în industria bunurilor de larg consum, este responsabil pentru relansarea Procter & Gamble prin accentul pus pe inovaţie şi consumatori. De asemenea, Lafley este cel care a orchestrat preluarea Gillette Co. în anul 2005 pentru 57 de miliarde de dolari.
"Experienţa sa şi cunoaşterea profundă a Procter & Gamble îl recomandă pentru a conduce compania în acest moment important", a comentat Jim McNerney, membru al consiliului director.
Procter & Gamble este renumit pentru brandurile sale însă în ultimii ani compania a înregistrat o încetinire a ritmului de creştere pe pieţele dezvoltate din America de Nord şi Europa. La fel ca şi rivalii săi P&G s-a extins rapid pe pieţele emergente unde se confruntă însă cu o concurenţă dură din partea rivalilor mai mici precum Unilever şi Colgate-Palmolive. Investitorii şi-au exprimat nemulţumirea faţă de nivelul lent de creştere a veniturilor şi stagnarea cotei de piaţă apreciind că P&G trebuie să eficientizeze operaţiunile şi să îmbunătăţească rezultatele.
Procter&Gamble produce în România branduri precum Pampers sau Gilette, dar sunt realizate şi şampoanele şi balsamurile de păr Head&Shoulders, Pantenne, Wash&Go şi Blendax.
Sursa: Agerpres