Procter&Gamble (P&G) a investit, la fabrica din Timişoara, 10 milioane de dolari într-o linie de producţie a detergenţilor de vase Fairy, destinaţi atât pieţei interne, cât şi exportului în Serbia, Bosnia, Albania şi Republica Moldova.
„Această linie are astăzi o capacitate de 20 de milioane litri de Fairy, 35% din producţie fiind pentru piaţa locală şi 65% pentru export în Serbia, Bosnia, Albania şi Moldova”, a declarat pentru capital.ro directorul fabricii Procter&Gamble din Timişoara, Adina Pascu.
Proiect din 2008, producţia a început în martie 2009
„În acest moment, Timişoara are 270 persoane angajate, dintre care 45 sunt angajaţi în ultimul an pentru operaţiunile Fairy, pentru a realiza designul, planificarea şi implementarea procesului”, a mai spus Pascu.
Fabrica de la Timişoara, Detergenţi SA, a fost achiziţionată de grupul american P&G în 1995 şi mai produce, în afara detergenţilor de vase, circa 75.000 de tone de detergenti de rufe şi 30 de milioane litri de înălbitori anual.
Investiţii şi la Urlaţi
P&G a mai început, în luna februarie, lucrările de construcţie la fabrica de produse de îngrijire a părului de la Urlaţi, în judeţul Prahova. Unitatea este prima investiţie greenfield a grupului american în România, care se va ridica la circa 100 milioane de dolari. Producţia este programată să înceapă în aprilie 2010 şi va fi destinată atât pieţei interne cât şi exportului în Balcani, Turcia, Ucraina şi Rusia.
Afacerile companiei Detergenţi au crescut anul trecut cu 46%, la 42 milioane de lei (11,5 milioane euro), iar profitul net a crescut cu 20%, la 2,1 milioane de lei (570.000 euro).
P&G mai este prezent pe piaţa românească prin intermediul companiilor Procter & Gamble Marketing România, care desfăşoară activităţi de marketing pentru România şi alte şapte ţări din zonă, Procter & Gamble Distribution, care coordonează distribuţia din România şi Procter & Gamble Materials Management, furnizorul de materii prime al fabricii de la Timişoara.
Cea mai importantă companie, P&G Distribution, a înregistrat o cifră de afaceri de la 1,1 miliarde de lei (315 milioane euro), în creştere cu 5% faţă de anul precedent.