Trei dintre cei mai mari producători auto din Germania au fost amendați cu 100 milioane euro. Se pare că, din 2004 până în 2013, aceștia s-ar fi întâlnit în mod regulat cu producătorii de oțel și cu alte companii din lanțul de aprovizionare, pentru a discuta suprataxele plătite pentru achiziționarea oțelului. Astfe, magnații din industria auto au format un cartel pentru a cumpăra oțel.

Prețurile ilegale rezultate din cartel au fost plătite până cel puțin în 2016, în timp ce sefii de la Volkswagen au fost puși sub acuzare de procurori.

Astfel, BMW va plăti 28 milioane de euro, Damiler – 23,5 milioane de euro, iar Volkswagen a refuzat să comenteze suma pe care urmează să o plătească.

În ceea ce privește preţurile de achiziţie ale produselor din oţel care au făcut obiectul cartelului, acestea reprezintă mai puţin de 1% din valoarea finală a unei mașini.

Reamintim că Volkswagen a falsificat rezultatele testelor antipoluare, drept urmare acţiunile grupului german au scăzut la Bursa de la Frankfurt cu până la 37%. Investitorii au pierdut milioane de euro în septembrie 2015, când Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.