În România, Leoni are 11.700 de angajaţi şi trei fabrici, în Arad, Bistriţa şi Piteşti.
„Compania se confruntă cu un mediu operaţional dificil, în special în China. Cererea din partea producătorilor auto a scăzut semnificativ”, a informat Leoni.
În februarie, compania estima pentru 2019 un profit înainte de taxe şi dobânzi de 100 – 130 de milioane de euro, în scădere faţă de 144 de milioane de euro în 2018, dar luni a anunţat că nu-şi va îndeplini acest obiectiv şi va stabili unul nou.
„Evoluţiile de la sfârşitul anului fiscal 2018 şi în special cele din primele două luni din acest an ne-au făcut să înţelegem că trebuie să acţionăm mai rapid şi mai decisiv pentru a readuce Leoni în grafic”, a afirmat Aldo Kamper, care este din septembrie director general.
El şi echipa sa vor lua în considerare toate opţiunile pentru afacere, care înregistrează vânzări anuale de până la 500 de milioane de euro.
Directorul financiar al Leoni Karl Gadesmann a demisionat iar directorul general Aldo Kamper va prelua responsabilităţile sale până la găsirea unui înlocuitor, a informat compania germană.
În decembrie, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că producătorul de cabluri auto Motherson Sumi a demarat discuţiile cu Leoni pentru o posibilă fuziune între cele două companii.
Motherson Sumi, companie cu sediul în India şi o capitalizare de piaţă de 7,1 miliarde dolari, caută de ceva vreme o ţintă de achiziţie importantă în Europa cu ajutorul unei bănci de investiţii şi încă nu a pus la punct finanţarea pentru o posibilă tranzacţie cu Leoni, care ar urma să aibă o valoare de peste un miliard de euro, a declarat una dintre surse.
Deocamdată structura exactă a unei tranzacţii nu este clară şi este posibil ca discuţiile să nu se finalizeze printr-un acord, au adăugat sursele.