De la Daimler până la Renault sau alte nume mari din industrie sunt în pericol de a fi amendați cu o sumă totală de peste 14 miliarde de euro (16 miliarde de dolari), dacă nu respectă reglementările mai stricte privind emisiile, începând cu 2020. Numai o „schimbare seismică” a cererii pentru vehicule electrificate ar elimina complet prognoza care arată că emisiile de gaze cu efect de seră vor fi în exces, notează autorii unui raport dat publicității în această săptămână.
Anterior, analiștii de la Exane BNP Paribas au evidențiat că grupurile auto franceze PSA Group și Renault sunt cele mai expuse amenzilor.
Producătorii de autoturisme știu de ani buni noile limite impuse de Uniunea Europeană însă mulți încă se luptă să reducă emisiile medii de dioxid de carbon ale gamei proprii de produse. În 2017, emisiile de CO2 au crescut pentru prima după intrarea în declin a vânzărilor de mașini cu motoare diesel, relativ eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil. Trecerea de la diesel la motoare alimentate cu benzină a dus la reducerea emisiilor de oxizi de azot, dar la o majorare a celor de CO2. Totodată, la creșterea emisiilor de gaze cu efect de seră a cotat și orientarea clienților către SUV-uri, vehicule care consumă mai mult.
Analiștii IHS prognozează că, la intrarea în vigoare a noilor limite nivelul mediu al emisiilor de CO2/km va fi de circa 122,9 grame, cu 8 grame peste ținta impusă.