Marile companii auto din China sunt tot mai interesate de export. Motivul? Chinezii preferă bolizii din import iar producția nu poate fi vândută pe piața internă.
Changchun International Automotive Expo, eveniment desfășurat la finalul lunii iulie, a demonstrat încă o dată că doritorii de mașini din China preferă să își cheltuie banii pe produse importate. În timp ce standurile producătorilor chinezi păreau simple culoare de trecere, lângă mașinile de lux produse în Europa, Japonia sau SUA, înghesuiala era teribilă.
Forțați de această atitudine a clienților autohtoni, producătorii chinezi încearcă să găsească piețe de desfacere pentru a ăși direcționa producția. „Am utilizat strategii de marketing pentru a ne promova produsele atât pe puaț chineză cât și pe alte piețe. Acum suntem în curs de a deschide linii de asamblare și în alte zone ale lumii precum Rusia, Africa sau America Latină”, a declarat Shi Liang director de vânzări regional la Baoding Great Wall Automobile Sales Co Ltd, subsidiară a Great Wall. Conform CAAM, asociația constructorilor auto chinezi, exporturile de automobile ale Great Wall au crescut cu 27,1% în prima jumătate a acestui an față de primul semestru din 2010. Numai în iunie, creșterea s-a ridicat la aproape 48%.
Și exportul Chery Automobile a explodat în acest an. Cele 71,829 de autoturisme exportate reprezintă un plus de 88,5% față de anul precedent. La fel se întâmplă și la Jianghuai Automobile, companie care a înregistrat o creștere a exporturilor de nu mai puțin de 254,97%.
Cifrele CAAM arată și că, în timp ce vânzările pe piața chineză au crescut în perioada ianuarie-iunie 2011 cu doar 3,35%, exportul total de automobile al Chinei s-a majorat cu 56,99% până la 381.000 de unități. „Este foarte posibil ca exportul de mașini al Chinei din acest an să depășească valoarea raportată înaintea crizei, de 680.000 de unități”, a declarat Zhang Xiaoyu, vicepreședinte al Federației Industrie Constructoare de Mașini din China, în timp ce Fu Yuwu, vicepreședinte al Asociației Inginerilor Auto din China este de părere că expansiunea companiilor auto chineze pe piețele internaționale este abia la început. „Născută cu doar 55 de ani în urmă, industria auto chineză a depășit deja pragul de 18 milioane de unități anul trecut însă doar o mică parte dintre axcestea pleacă acum la export”, a menționat acesta.