Revenirea la un nivel de producţie normal ar putea dura câteva luni şi ar putea costa industria auto ‘miliarde de euro’, a afirmat Lars Holmqvist, şeful Asociaţiei furnizorilor auto.
"Aceasta va cauza, fără nicio îndoială, perturbări în Europa", a afirmat Lars Holmqvist, al cărui grup reprezintă peste 3.000 de companii. Producătorii auto ar putea fi afectaţi câteva săptămâni, până când companiile nipone îşi reiau complet activitatea, susţine şeful Asociaţiei furnizorilor auto.
Al doilea producător auto din Europa, PSA Peugeot Citroen, şi-a redus temporar numărul de angajaţi din cauza reducerii producţiei cu 60%, după ce compania niponă Hitachi Ltd nu a mai livrat piese pentru motoarele Diesel.
Săptămâna aceasta grupul Opel a anulat schimburile la fabricile sale din Germania şi Spania, înainte de a găsi o altă sursă pentru componente electronice în Statele Unite.
Aproximativ 40 de producători de piese auto din Japonia şi-au restrâns activitatea după ce cutremurul devastator a afectat fabricile şi rutele de transport, a afirmat Carlos Ghosn, şeful alianţei Renault-Nissan.
Volkswagen, BMW şi Daimler se confruntă, de asemenea, cu lipsa componentelor auto, fiind nevoie să reducă producţia.
Vineri la bursa de la Frankfurt acţiunile Volkswagen au scăzut cu 1,6%, la 111,35 euro în timp ce acţiunile Peugeot au înregistrat un declin de 0,6%, la 27,54 euro, iar acţiunile Renault au scăzut cu 1,5%, la 37,83 euro la bursa de la Paris.
Divizia din Europa a Ford Motor, cu sediul în Cologne, Germania, nu a exclus că va recurge la scurtarea timpului de lucru al angajaţilor, a explicat purtătorul de cuvânt Adrian Schmitz.
Acesta a adăugat: "Totul depinde de evoluţia evenimentelor". Ford ţine legătura cu furnizorii iar lipsa componentelor auto din Japonia nu a dus la întreruperea producţiei până acum, a explicat Adrian Schmitz.
SURSA: Agerpres