"Producătorii europeni nu doar importă maşini în SUA, ei au fabrici importante acolo, furnizând locuri de muncă pe plan local şi generând venituri din taxe. Într-adevăr, cele mai mari fabrici ale unor producători auto europeni nu sunt în UE, ci în SUA", a afirmat Erik Jonnaert, secretar general al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
"Dacă privim în ansamblu, cred că toată lumea va realiza că deschiderea şi comerţul liber sunt benefice tuturor", a afirmat Hakan Samuelsson, directorul general al Volvo Cars.
Vineri, Donald Trump a anunţat planuri privind impunerea unei taxe de 25% la importurile de oţel şi de 10% la aluminiul importat, ceea ce a dus la o ripostă promptă din partea Bruxelles-ului şi la noi ameninţări ale preşedintelui american privind posibilitatea impunerii unor taxe la maşinile fabricate în UE.
"Comerţul internaţional este un un pilon de bază al competitivităţii industriei auto europene", a explicat Erik Jonnaert, adăugând că Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile sprijină comerţul liber şi corect.
Comerţul auto între UE şi SUA reprezintă aproximativ 10% din comerţul total dintre cele două regiuni. SUA sunt cea mai mare destinaţie pentru exporturile de maşini din UE iar anul trecut Statele Unite au fost al treilea mare exportator auto către blocul comunitar, reprezentând 15% din importurile generale ale UE, conform ACEA.