"Continua deteriorare a situaţiei de pe piaţa auto ne forţează să adoptăm decizii dureroase", se arată în declaraţia PCMA Rus.
În perioada 27 aprilie – 10 iulie va fi oprită producţia modelelor Citroen C4 Sedan şi Peugeot 408 iar fabricarea SUV-urilor Outlander şi Pajero Sport va fi stopată din 2 aprilie până în 12 mai.
Peugeot deţine o participaţie de 70% în societatea mixtă, în timp ce Mitsubishi deţine restul de 30%. Primele modele au fost fabricate în 2012 iar capacitatea anuală a fabricii se ridică la 125.000 de unităţi.
Şi Volkswagen, cel mai mare producător auto european, s-a alăturat săptămâna aceasta companiilor occidentale care şi-au redus operaţiunile în Rusia. VW va reduce producţia şi va introduce o schemă de plecări voluntare pentru angajaţii săi de la fabrica din Kaluga (Rusia), în urma scăderii accentuate a vânzărilor.
Pe lângă scăderea vânzărilor, producătorii auto se confruntă cu diminuarea marjelor de profit cu 10-15%, din cauza deprecierii rublei, care a majorat costul componentelor din import.
Companiile auto au început din 2014 să reducă producţia şi numărul de angajaţi la fabricile din Rusia. Pentru a contracara aceste tendinţe, Guvernul de la Moscova a anunţat că va acorda producătorilor auto subvenţii de zece miliarde de ruble (166 milioane de dolari) pentru a sprijini industria auto.
Opel, marca europeană a General Motors (GM), a anunţat recent că se va retrage de pe piaţa din Rusia până la finele acestui an. De asemenea, GM a precizat că, până la jumătatea acestui an, va opri producţia uzinei sale din apropiere de Sankt Petersburg şi va înceta producţia de automobile Chevrolet la uzina companiei ruse GAZ.AGERPRES