Vânzările peste așteptări din primele patru luni ale anului, precum și veniturile în creștere accelerată, pentru unii, cele mai bune din istorie, au pus marile companii germane producătoare de vehicule în postura de a căuta soluții pentru majorarea producției.
Liderul pieței europene, Volkswagen, a anunțat că are în plan păstrarea unui schimb la uzina sa din Wolfsburg chiar și pe perioada în care, tradițional, producția era oprită pentru activități de întreținere a instalațiilor. Astfel în cele două săptămâni din vară în care muncitorii ar fi trebuit să stea acasă, unii dintre aceștia, pe bază de voluntariat, vor continua activitatea.
Șeful financiar al diviziei Audi, parte a aceluiași grup german, Axel Strotbek, a declarat în urmă cu câteva zile că marca pe care o reprezintă ia în calcul majorarea numărului de schimburi la două dintre uzinele sale pentru a reduce decalajul cu care sunt livrate mașinile către clienți. Aceeași măsură este pregătită și de BMW. Deși principala piață a companiilor germane, cea europeană, nu pare să treacă ușor peste criza din care tocmai a ieșit, vânzările din China și Statele Unite au propulsat vânzările la niveluri greu de estimat în urmă cu un an.
Chiar și Opel, divizia europeană a General Motors, înregistrează un deficit de produse iar oficialii companiei au decis să adauge noi schimburi la uzinele din Gliwice, Polonia, și Ellesmere Port, Marea Britanie. Conform unui purtător de cuvânt al companiei, vehiculul pentru care se fac aceste eforturi este Opel Astra, un model extrem de apreciat. Numai că, în timp ce producătorii de mașini de lux, precum BMW, Audi sau Mercedes-Benz înregistrează creșteri majore în Asia și America, Opel Astra este solicitat în special de cumpărătorii europeni din Mare Britanei, Franța și Rusia.
Mai multe detalii despre creșterea vânzărilor de vehicule ale producătorilor europeni dar, mai ales, despre câștigurile acestora pentru fiecare mașină vândută puteți citi în revista Capital care a apărut în această săptămână.