Stellantis a luat măsuri pentru a nu închide fabricile
Carlos Tavares, CEO-ul Stellantis, a declarat marţi că producătorul ia măsuri decisive pentru a preveni problemele de închidere a fabricilor cu care se confruntă Volkswagen, rivalul german.
Tavares a subliniat că Stellantis este angajată în mod activ în a evita astfel de riscuri, conform unui raport Reuters.
”Am făcut multe lucruri nepopulare în ultimii ani pentru a evita, cât mai mult posibil, o situaţie similară cu cea a Volkswagen. Am fost criticaţi pentru asta, pentru că luăm decizii care nu au fost întotdeauna bine înţelese”, a spus Tavares.
El a subliniat că succesul depinde de capacitatea de a oferi vehicule electrice la prețuri comparabile cu cele ale modelelor tradiționale pe benzină.
În prima parte a acestei luni, Volkswagen, cel mai important constructor auto din Europa, a făcut o dezvăluire semnificativă. Pentru prima dată în istoria sa, analizează posibilitatea închiderii unor fabrici în Germania, țara sa de origine.
Declarația Volkswagen a stârnit speculații conform cărora alți constructori auto europeni ar putea lua în considerare măsuri asemănătoare. Aceștia ar putea să răspundă astfel la utilizarea redusă a fabricilor din regiune, presiunea crescândă asupra prețurilor din partea concurenței asiatice și provocările economice tot mai mari.
”Lucrăm foarte, foarte mult pentru a evita această situaţie, iar viitorul va spune dacă vom putea evita orice probleme sau nu, prea devreme pentru a spune astăzi”, a declarat Tavares reporterilor, după inaugurarea unui hub global pentru vehicule comerciale al grupului, Pro One, din Torino, Italia.
În perioada 2021-2023, de la înființarea sa prin fuziunea dintre Fiat Chrysler și PSA Peugeot, Stellantis a redus efectiv numărul angajaților din Europa cu aproape 20.000 de persoane. Această diminuare s-a realizat în principal prin concedieri voluntare.
Audi caută investitor
Marţi, Gerd Walker, directorul de producţie al Audi, a anunţat că marca premium din cadrul grupului Volkswagen caută un investitor pentru a salva uzina sa din Bruxelles, care se confruntă cu dificultăţi.
Walker a explicat că, deși compania a analizat diverse soluții pentru fabrica din Belgia și a discutat aceste opțiuni cu angajații, nu a fost luată încă o decizie finală.
Până în prezent, niciuna dintre opțiuni nu s-a dovedit a fi viabilă din punct de vedere economic.
Grupul analizează acum și opțiunea închiderii uzinei Audi din Bruxelles, care are aproximativ 3.000 de angajați, din cauza scăderii cererii pentru modelele sale electrice de ultimă generație.
Uzina este responsabilă pentru fabricarea SUV-ului electric de lux Audi Q8 e-tron, iar această producție ar putea fi suspendată din cauza cererii insuficiente pentru model.
Luni, peste 5.000 de persoane au protestat în Bruxelles pentru a-și exprima sprijinul față de angajații fabricii Audi din oraș.