Noua lege pentru producătorii auto. Obiectivul este de a-i proteja pe europeni împotriva accidentelor rutiere

Începând cu 7 iulie 2024, UE a impus o nouă lege pentru ca toți producătorii auto să instaleze limitatoare de viteză pe vehicule. Conform noilor reglementări, aceste sisteme vor utiliza hărţile sistemelor GPS pentru a detecta și citi semnele rutiere, astfel încât să se asigure că viteza vehiculelor este respectată.

În plus, reglementările permit implementarea a patru sisteme diferite de limitare a vitezei, inclusiv un sistem care acționează automat frâna pentru a reduce treptat viteza.

Din data de 7 iulie, Uniunea Europeană a impus o nouă lege care cere tuturor producătorilor de mașini să echipăm vehiculele cu tehnologie de limitare a vitezei cunoscută sub numele de ISA (Intelligent Speed Assistance).

Aceasta include variante care pot limita automat viteza mașinii. Sistemele ISA au fost introduse inițial pentru noile modele de mașini din 2022, iar din iulie 2024, toate vehiculele noi fabricate în Uniunea Europeană trebuie să respecte această regulă.

Într-o declarație, Comisia Europeană a subliniat că scopul este să protejeze europenii împotriva accidentelor rutiere, să îmbunătățească calitatea aerului și să combată schimbările climatice.

Totodată, intenționează să ofere soluții inovative de mobilitate care să răspundă noilor nevoi și să sprijine competitivitatea industriei europene.

„Obiectivul este de a-i proteja pe europeni împotriva accidentelor rutiere, a calității precare a aerului și a schimbărilor climatice, dar și de a le oferi noi soluții de mobilitate care să corespundă nevoilor lor în schimbare și de a apăra competitivitatea industriei europene”, a declarat Comisia Europeană într-o declarație.

Sistemele ISA vor opera în patru moduri diferite

Sistemele în sine funcționează prin recunoașterea semnelor de circulație, precum și prin utilizarea sistemelor de navigație. Sistemele ISA vor opera în patru moduri diferite pentru a încetini vehiculul, iar producătorii vor avea libertatea să aleagă metoda pe care doresc să o implementeze.

Conform reglementărilor UE, opțiunile includ:

  • un avertisment acustic în cascadă,
  • un avertisment vibrator în cascadă,
  • o pedală de accelerație cu feedback haptic,
  • o funcție de control al vitezei pentru o reducere treptată a acesteia.

După cum s-a observat, primele două opțiuni nu vor impune o modificare efectivă a vitezei vehiculului, aceasta fiind o intenție specifică. De asemenea, acestea vor fi de durată scurtă pentru a nu deranja șoferul.

Ultimele două opțiuni vor include modalități prin care șoferii pot trece cu ușurință peste avertismente, prin aplicarea unei presiuni suplimentare pe pedală în cazul feedback-ului haptic, care neutralizează presiunea inițială pe pedală.

Comisia Europeană adaugă că și în cazul funcției de control al vitezei, în care viteza mașinii va fi redusă ușor în mod automat, sistemul poate fi dezactivat fără probleme de către șofer prin apăsarea puțin mai adâncă a pedalei de accelerație.

„Chiar și în cazul funcției de control al vitezei, în care viteza mașinii va fi redusă ușor în mod automat, sistemul poate fi anulat fără probleme de către șofer prin apăsarea pedalei de accelerație puțin mai adânc”, adaugă Comisia Europeană.