si a constructorilor de autovehicule. Diminuarea capacitatilor de productie excedentare ramane o sursa de ingrijorare pentru reprezentantii industriei. Totusi, fata de anii anteriori, aceasta problema nu mai este in centrul atentiei, deoarece investitiile au inceput sa urmareasca mai atent evolutia pietelor.Studiul pune in evidenta potentialul deosebit al producatorilor asiatici, in special al celor coreeni. Acestia vor continua sa castige cote de piata in defavoarea constructorilor proveniti din Europa si America de Nord. China ramane totusi sursa cea mai sigura de crestere pentru industria auto. Acumularea capacitatilor productive peste limita de absorbtie a pietei locale si costurile mici de productie creeaza conditiile debutului exporturilor chinezesti de masini pe pietele internationale. Studiul releva totodata faptul ca, pentru a castiga lupta cu alti producatori, chinezii trebuie sa imbunatateasca calitatea produselor. Managerii chestionati de autorii studiului cred ca investitiile in sectorul auto chinezesc vor continua in ritm sustinut, dar analistii se asteapta la un proces puternic de consolidare, avand in vedere numarul extrem de mare de constructori si de furnizori de piese de schimb. Ca urmare a acestui proces de acumulare, marcile chinezesti ar putea deveni o prezenta obisnuita in peisajul auto mondial in urmatorul deceniu.In conditiile unei cereri constante in Europa si America de Nord, singura sursa veritabila de crestere a vanzarilor de autovehicule va fi Asia. Sporirea zestrei industriale si tehnologice a celui mai populat continent a stimulat aparitia de noi producatori de piese si componente, dar si de constructori. Mai mult, firmele de piese de schimb, dar si producatorii cu traditie s-au grabit sa profite de oportunitatile locale.Razboiul reducerilor de pret, o practica comuna pentru industrie in ultimii ani, se va „calma” in 2005, dar „ofertele speciale” vor continua sa diminueze marja de profit a constructorilor si in acest an. Prin urmare, reprezentantii constructorilor nu se asteapta la cresterea profiturilor mai devreme de 2006. Studiul KPMG surprinde o serie de modificari care vor schimba fata industriei in urmatorul deceniu. In primul rand, productia de camionete, SUV-uri si dubite, se va stabiliza. In paralel, cererea de autoturisme va creste, urmand tendinta cererii. Cei trei mari producatori din SUA au reinceput sa vanda cu succes „masini normale”, dupa ce in anii 90 au produs „monstrii” bine cunoscuti. Cresterea se va axa mai ales pe segmentul mediu. Potrivit studiului KPMG, in urmatorii cinci ani cresterile datorate segmentului de lux vor fi modeste.Tehnologia va deveni pentru consumatori la fel de importanta ca lansarea noilor modele, cred reprezentantii industriei. Consumul eficient de carburant conteaza din ce in ce mai mult pentru consumatori, iar constructorii auto au devenit atenti la acest aspect. Din aceasta perspectiva, viitorul motoarelor hibrid, care utilizeaza si un motor electric pe langa motorul clasic cu combustie interna, pare asigurat. Deocamdata, japonezii conduc la acest capitol, insa americanii si europenii au in plan sa intre si ei pe aceasta piata.Pe masura ce piesajul producatorilor si furnizorilor de piese auto se aglomereaza, reducerea costurilor devine o conditie esentiala pentru supravietuire. Outsourcing-ul si inovarea tehnologica reprezinta cele mai frecvente raspunsuri ale reprezentantilor industriei auto la problema costurilor. Fata de alti ani, managerii au fost mai putin entuziasti la ideea consolidarii industriei prin reducerea numarului de producatori. Potrivit studiului KPMG, 2005 va fi un an „de trecere”, ce va confirma tendintele din ultimii ani si va pregati terenul pentru castigurile din 2006 si 2007.
Producatorii auto privesc anul 2005 cu optimism moderat
10 februarie 2005, 12:00
Ultima modificare în 10 februarie 2005, 14:00
si a constructorilor de autovehicule. Diminuarea capacitatilor de productie excedentare ramane o sursa de ingrijorare pentru reprezentantii industriei. Totusi, fata de anii anteriori, aceasta problema nu mai este in centrul atentiei, deoarece investitiile au inceput sa urmareasca mai atent evolutia pietelor.Studiul pune in evidenta potentialul deosebit al producatorilor asiatici, in special al celor coreeni. Acestia vor continua sa castige cote de piata in defavoarea constructorilor proveniti di
Etichete: arhiva,
auto
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Putin schimba in rau economia Rusiei
- Cat mai dureaza sa iti faci o firma?
- Bucurestenii si dobrogenii sunt mari amatori de peste proaspat
- Mol se bate cu Petrom in preturi
- PSD cornul si laptele pentru reclama in presa scrisa
- Bursa trebuie intarita pentru a rezista cererii mari
- Micii intreprinzatori raman atasati cotei de 3%
- Creditul ipotecar va fi vedeta anului 2005
- Reduceri de pret la contracte
- Dolarul, deficitele si conjunctura