Volkswagen scapă de tarife
Volkswagen a anunțat că vehiculele sale fabricate în America de Nord vor putea evita, cel mai probabil, taxele de 25% impuse de președintele american Donald Trump asupra importurilor din Mexic și Canada. În schimb, alți producători auto, inclusiv BMW, ar putea fi supuși acestor taxe comerciale, potrivit Reuters.
Trump a oferit o amânare de o lună pentru tarifele auto aplicate producătorilor care respectă reglementările de origine ale Acordului SUA-Mexic-Canada (USMCA), după ce a anunțat inițial că taxele vor intra în vigoare pe 4 martie. Cu toate acestea, nu se știe încă exact care producători auto vor fi afectați de aceste tarife. Un reprezentant al Volkswagen a precizat că vehiculele produse de companie în America de Nord respectă regulile USMCA, ceea ce le va permite să evite aceste taxe.
În schimb, un purtător de cuvânt al BMW a afirmat că vehiculele fabricate în SUA și Mexic nu sunt conforme cu regulamentele acordului comercial, ceea ce le-ar putea face vulnerabile la taxe vamale suplimentare.
BMW și Mazda sunt afectate de tarife
Aproape 10% din vânzările BMW în SUA provin din importuri din Mexic, iar compania și-a exprimat opoziția față de noile tarife.
”În final, aceste tarife sunt dăunătoare pentru clienți, făcând produsele mai scumpe și mai puțin inovatoare,” a declarat BMW într-un comunicat oficial.
De asemenea, Mazda a informat că modelele Mazda3 și CX-30 produse în Mexic nu vor fi afectate de tarifele aplicate în următoarele 30 de zile, dar compania așteaptă clarificări oficiale din partea autorităților americane.
Impactul pe care îl au tarifele asupra producătorilor germani și americani
Producătorii auto din Detroit au făcut lobby intens pentru o exceptare temporară de la tarife, iar aceștia au primit cu entuziasm amânarea anunțată de Trump.
Dintre producătorii germani, Volkswagen Group este cel mai expus riscurilor legate de tarifele impuse de Trump asupra importurilor din Mexic și Canada. Audi și Porsche nu au fabrici în SUA.
Modelele mărcii VW vândute pe piața americană provin în mare parte din fabrica companiei din Mexic. De asemenea, fabrica de baterii VW din Canada, aflată în construcție, era destinată să aprovizioneze piața din SUA.
Audi, care produce SUV-ul Q5 în Mexic, nu a oferit un comentariu imediat despre conformitatea cu reglementările USMCA.
Mercedes a declarat că nu a primit încă informații detaliate despre modificările tarifare și a refuzat să comenteze dacă respectă regulile USMCA.
Nissan Motor a refuzat, de asemenea, să facă declarații.