Casele de modă italiene, precum Giorgio Armani SpA sau Valentino Fashion Group SpA, care au respins încă de la începuturi comerţul online, testează în acest moment vânzările pe Internet în încercarea de a-şi creşte afacerile de sezon.

Cea mai mare criză economică de la Al doilea Rzboi Mondial şi extinderea magazinelor online  au determinat majoritatea producătorilor de bunuri de lux să îşi încerce norocul pe acest plan. Doar în ultimele cinci săptămâni designerul Roberto Cavalli şi producătorul de încălţăminte Salvatore Ferragamo SpA şi-au deschis magazine virtuale.

Previziuni optimiste

Previziunile analiştilor sunt şi ele foarte optimiste. „Mă aştept la un adevărat boom al vânzărilor de produse de lux pe Internet în această perioadă”, a spus Alessandro Perego,  profesor responsabil de cercetare în domeniul e-commerce de la Şcoala de Management din Milano. „În ultimul an rata de creştere a magazinelor virtuale a fost extraordinară şi cred că acest lucru se va întămpla şi în 2010”, a mai adăugat acesta.

Faptul că majoritatea celor care caută cadouri în această perioadă sunt tineri şi foarte apropiaţi de Internet este unul dintre principalele avantaje enumerate de specialişti când vine vorba de magazinele virtuale. De asemenea, „ruşinea de a cumpăra lux” este o altă explicaţie. „Mai exact, oamenii se simt foarte vinovaţi să iasă la cumpărături într-o asemenea perioadă. Aşa că preferă să se ascundă în spatele monitorului şi totuşi să chetuie atât cât vor”, spune Paola Durante,director de servicii bancare de investiţii în cadrul  Bank of America.

Studiile efectuate de companiile de cercatere dau şi ele „aripi” companiilor de lux care apelează la magazinele online. Spre exemplu, o cercetare a Deloitte arată că în acest an 14% dintre italieni îşi vor face cumpărăturile de Crăciun direct de pe Internet, stând confortabil la birou sau acasă. În plus, evită astfel îngrămădeala din magazine, cu toate că există şi avantajul că nu pot proba sau vedea în detaliu obiectele cumpărate decât la primire.

De asemenea, un studiu al Politecnico arată că vânzările online de produse de lux vor creşte în acest an 42% doar în Italia, la 335 milioane de euro.

Armani, Cavalli sau Ferragamo iau calea Internetului

Dacă unele dintre cele mai cunoscute case de modă italiene au mizat doar pe site-uri, Armani a lansat şi o aplicaţie specială pentru smartphone-uri, prin care se pot face cumpărăturile direct de pe telefon.

Ferragamo, ai cărui pantofi au fost purtaţi de Marilyn Monroe şi Condoleeza Rice, a lansat, de asemenea, un magazin virtual care ar putea fi unul dintre cele mai profitabile în 2010. „Unii oameni sunt departe de magazinele noastre iar alţii adoră să cumpere online”, a justificat lansarea Michele Norsa, CEO-ul companiei.

Grupul Cavalli a deschis în această lună magazinul online adresat locuitorilor din 46 de state, dând acces la produsele sale şi celor care nu pot ajunge direct la ele. „Internetul a revoluţionat atitudinea cumpărătorilor, chiar şi a celor de lux”, a spus, la rândul său, Gianluca Brozzetti, CEO-ul Cavalli.

Paolo Fontanelli, directorul Furla, motivează deschiderea magazinul online prin faptul că acesta este destinat cu precădere bărbaţilor care urăsc să se îngrămădească în magazine.

SURSA: Bloomberg