Piaţa lacurilor şi vopselelor decorative a scăzut accelerat în ultimii trei ani, cu un procent mediu de 20% anual, situându-se în prezent la o valoare sub 130 de milioane de euro, faţă de anul 2008, când se atinsese pragul de 230 de milioane de euro. În acelaşi timp, costurile materiilor prime s-au majorat cu 20% anual. Pentru acest an, estimările jucătorilor arată o scădere a pieţei în valore şi volum cuprinsă între 10%, scenariu optimist, şi 20%, scenariu pesimist.
„Deutek majorează preţurile, deşi activează pe o piaţă care a înregistrat deja o scădere de 20% în primele cinci luni ale lui 2011. Compania şi-a înştiinţat partenerii în privinţa majorărilor de preţuri, cu un procent cuprins între 5 şi 10%, pe care le va opera de la 1 iulie, după ce, la 1 aprilie, toate preţurile au crescut deja cu 5%“, se menţionează într-un comunicat al companiei.
Potrivit Deutek, majorările accelerate din ultimele 5 luni, care nu mai pot fi absorbite de către producători, se vor resimţi din nou în buzunarul consumatorilor, ducând la o creştere consistentă a preţurilor la raft.
Reprezentanţii companiei atrag atenţia în privinţa problemei stringente a stocurilor insuficiente. Nivelul de materii prime alocat pieţei din România este insuficient în comparaţie cu cererea producătorilor. Astfel, unele materii prime se comercializează chiar la preţ dublu faţă de perioada 2006-2008. Impactul este unul major, în contextul în care peste 95% din preţul unei vopsele este determinat de costul materiilor prime din import.
Deutek estimează că piaţa lacurilor şi vopselelor va ajunge la un nivel similar celui din 2008, în cazul în care economia şi piaţa construcţiilor vor intra din nou pe un trend ascendent, abia după anul 2014.
În 2010, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 30 de milioane de euro, din care vopselele au reprezentat peste 80%. Restul de 20% provine din segmentul de adezivi şi gleturi care este complementar categoriei de bază formată din vopsele.
Pentru anul în curs, Deutek şi-a propus o majorare de minim 5% a cifrei de afaceri, bazându-se pe un câştig de cotă de piaţă în România şi creşterea businessului de export în ţări precum Republica Moldova şi Ucraina.