Cele două companii vor finaliza fabrica până la sfârșitul lui 2015, potrivit Budapest Business Journal. În primul an de activitate, în fabrică vor fi produse două – trei locomotive, urmând ca producția anuală să crească până la zece unități. Locomotivele, care ar putea să aibă un preț de până la 3 milioane de dolari, vor fi livrate, în special, în țările din Europa de Est și în nordul Africii. Softronic Craiova va deține 51% din noua companie.
Foarte pe scurt, cum a ajuns Softronic să construiască locomotive? Povestea pare simplă la prima vedere, iar sursa o găsim în 1999, când Ionel Ghiță, fost profesor de limba franceză, și cumnatul lui, inventator, decid să se asocieze într-un business pornit de la o invenție proprie: un vitezograf pentru companiile feroviare.
În afacere, Ghiță mai atrage un prieten inginer, Ion Gîrniță (n.r. – actualul director general al companiei). Așa a început totul, cu vitezografe. Au urmat ani de invenții, testări și încercări, care au culminat cu prima locomotivă și primii clienți: CFR și un transportator privat din Ungaria. În 2008, pe poarta fabricii din Craiova ieșea o locomotivă cu motoare pe curent continuu, la un preț sub cel practcat atunci de marii producători europeni: circa 2 milioane de euro.