Softronic Craiova va construi o fabrică de locomotive în Ungaria, împreună cu LAC Holding.
Cele două companii vor finaliza fabrica până la sfârșitul lui 2015, potrivit Budapest Business Journal. În primul an de activitate, în fabrică vor fi produse două – trei locomotive, urmând ca producția anuală să crească până la zece unități. Locomotivele, care ar putea să aibă un preț de până la 3 milioane de dolari, vor fi livrate, în special, în țările din Europa de Est și în nordul Africii. Softronic Craiova va deține 51% din noua companie.
Foarte pe scurt, cum a ajuns Softronic să construiască locomotive? Povestea pare simplă la prima vedere, iar sursa o găsim în 1999, când Ionel Ghiță, fost profesor de limba franceză, și cumnatul lui, inventator, decid să se asocieze într-un business pornit de la o invenție proprie: un vitezograf pentru companiile feroviare.
În afacere, Ghiță mai atrage un prieten inginer, Ion Gîrniță (n.r. – actualul director general al companiei). Așa a început totul, cu vitezografe. Au urmat ani de invenții, testări și încercări, care au culminat cu prima locomotivă și primii clienți: CFR și un transportator privat din Ungaria. În 2008, pe poarta fabricii din Craiova ieșea o locomotivă cu motoare pe curent continuu, la un preț sub cel practcat atunci de marii producători europeni: circa 2 milioane de euro.