Producătorul sucevean de pavele Symmetrica, controlat de familia Stanciu, a anunţat că pentru a acoperi integral cererea existentă la nivel naţional ar trebui inaugurate şi alte fabrici. În acest sens, compania analizează posibilitatea deschiderii unei noi facilităţi de producţie.
„În acest moment analizăm această posibilitate şi suntem în căutarea celor mai bune locaţii. Prin cele cinci capacităţi de producţie pe care le deţinem la Vereşti (Suceava), Podu Iloaiei (Iaşi), Bolintin Vale (în apropiere de Bucureşti), Prejmer (Braşov) şi Şintereag (Bistriţa) acoperim cererea din peste 80% din teritoriul ţării, livrând produse atât în Moldova, Muntenia, Dobrogea, cât şi în Transilvania”, a declarat Sebastian Bobu, directorul executiv al Symmetrica.
Producătorul a livrat zilnic, în acest an, peste 70 de camioane de mare tonaj încărcate cu pavele, rigolele şi borduri, atât în ţară, cât şi peste hotare. În prezent, compania are o capacitate de producţie de 11.500 metri de pavele şi borduri pe zi. Dintre cele cinci fabrici Symmetrica, cele din Suceava şi Bolintin Vale (în apropiere de Bucureşti) produc, cumulat, 7.000 de metri de produse pe zi, în timp ce unităţile din Podul Iloaiei (Iaşi), Bistrița și Prejmer (Brașov) au în total o producție de circa 4.500 de metri zilnic.
„În acest moment circa 40% din volumul total de produse ce ies pe porţile fabricilor este transportat cu ajutorul camioanelor proprii. Intenţiile noastre pentru perioada următoare sunt de a mări capacitatea logistică şi a asigura transportul pentru cea mai mare parte a produselor noastre”, a subliniat reprezentantul companiei.
În ceea ce priveşte livrările la export, compania a trimis în Republica Moldova, doar în acest an, peste 120 de camioane de produse, însumând peste 30.000 de metri.
Afacerile producătorului sunt susţinute în mare parte de primării. aproximativ 70% din produsele livrate îndreptându-se către proiectele publice. De asemenea, un procent de 20% din producţia Symmetrica este direcţionată spre proiectele private de tip industrial/comercial şi doar 10% se întreaptă către proiectele rezidenţiale sau consumatorii finali.