Potrivit Gartner, în perioada aprilie-iunie 2018, la nivel mondial au fost vândute 374 milioane smartphone-uri. Samsung ocupă în continuare poziţia de lider în clasamentul producătorilor de smartphone-uri, cu o cotă de piaţă de 19,3%, în scădere totuşi cu 3,3 puncte faţă de perioada similară a anului trecut. În schimb, cota de piaţă a Huawei a crescut cu 3,5 puncte şi a ajuns la 13,3% din piaţa mondială. Huawei este un brand interzis în SUA, Australia, dar şi alte ţări care consideră că telefoanele chinezilor spionează utilizatorii.

„Vânzările de smartphone-uri Huawei au crescut cu 38,6% în trimestrul al doilea. Huawei continuă să adauge funcţionalităţi inovatoare smartphone-urilor sale şi să îşi extindă portofoliul pentru a acoperi segmente mai largi de consumatori”, a declarat directorul de cercetare de la Gartner, Anshul Gupta. 

Pe locul al treilea în topul mondial al producătorilor de smartphone-uri se află grupul american Apple, a cărui cotă de piaţă a scăzut cu 0,2 puncte procentuale, până la 11,9%. Urmează Xiaomi, cu o cotă de piaţă de 8,8%, în creştere faţă de cea de 5,8% din al doilea trimestru al anului trecut. 

Anshul Gupta precizează că o competiţie crescută din partea producătorilor chinezi precum şi aşteptările mai mari ale consumatorilor pun presiuni pe Apple să ofere o valoare mai mare pentru telefoanele sale premium marca iPhone. 

Pe piaţa sistemelor de operare pentru smartphone-uri, sistemul Android şi-a majorat avansul faţă de rivalul iOS în al doilea trimestru al anului, controlând 88% din piaţă faţă de 11,9% în cazul iOS. AGERPRES