Producătorul vinurilor Liliac şi Crepuscul se pregăteşte să intre pe un nou segment de piaţă

Compania amb Wine, producătorul vinurilor premium Liliac şi Crepuscul, atacă un nou segment de piaţa - cel al vinurilor spumante. “Cel mai probabil în 2016 vom livra prima producţie de vin spumant premium în HoReCa”, spune Victor Ciupercă, area manager în cadrul AMB Holding GmbH.

“Începem să testăm producţia de vin spumant premium, Prosecco şi vin spumant classic (…) Acum, circa 70% din producţia noastră merge în HoReCa”, precizează Victor Ciupercă.

Crama Liliac, unde sunt produse vinurile Liliac şi Crepuscul, reprezintă o investiţie iniţială de 3 mil. euro realizată în  2011 în achiziţionarea şi cultivarea a 38 ha de vie în Transilvania, în regiunea Batoş şi Vermeş-Lechinţa, plus dezvoltarea unităţii de vinificare. De-atunci, acţionarul – omul de afaceri austriac Alfred Michael Beck -, a mai investit încă 2,5 mil. euro în acest business (inclusiv cheltuielile operaţionale).

Primele sticle Liliac au ieşit pe piaţă în martie 2012 (pe segmentul premium în HoReCa), iar anul trecut (iunie) au fost lansate şi vinurile Crepuscul (pentru retail în segmentul medium-high).

În prezent, amb Wine deţine 52,8 hectare cu viţă-de-vie şi a produs, anul trecut (2013-2014), 120.000 de sticle de vin.

Industria românească a vinului este estimată la 350-400 mil. euro, cei mai importanţi producători fiind Vincon, Murfatlar, Cotnari şi Jidvei; la nivelul întregii ţări sunt circa 180.000 de hectare de teren cultivate cu viţă-de-vie.