Deoarece calculele de acasă nu prea se potrivesc cu cele din piaţă, în primele luni de la debutul afacerii, antreprenorul a trebuit să mai aducă în business încă 20 mii de euro. Abia din acel moment, investiţia a început să se amortizeze, iar businessul să se susţină de la sine.
Creștere sănătoasă
Dacă nu greşeşti, nu evoluezi. Aceasta poate fi considerată filosofia tânărului antreprenor. Printre deciziile mai puţin potrivite pe care le-a luat la început se numără şi faptul că a încercat să controleze totul şi nu a avut deplină încredere în cei din jurul său. Cu timpul, spune că a învăţat să facă exact opusul şi, în prezent, consideră că a reuşit să atragă oamenii ideali în companie. În opinia sa, perspectivele acestui domeniu sunt fantastice, cu toate că în România se poate spune că suntem abia la început. „Deşi avem o lungă istorie de produse naturiste, plante de leac şi remedii tradiţionale moştenite din moşi-strămoşi, abia acum se vede o deschidere reală pentru tot ce înseamnă un stil de viaţă mai sănătos. Românii devin din ce în ce mai atenţi la ce produse folosesc, fie că vorbim de alimente ecologice, cosmetice bio sau produse de curăţenie. Mai mult decât atât, românilor le place să experimenteze şi să varieze, sunt deschişi la nou şi încearcă tot felul de produse, pulberi din plante din Asia sau America de Sud. Fie că vorbim despre vestitul ulei de cocos pe care îl folosesc acum de la gătit, la tratamente cosmetice pentru ten sau păr, ori despre celebra miere de manuka din Noua Zeelandă. Aceste produse, în urmă cu câţiva ani erau necunoscute în România“, explică antreprenorul.
În ceea ce priveşte piaţa în care activează, Mihai Bucuroiu spune că toţi producătorii, importatorii şi distribuitorii din domeniu sunt pe un trend ascendet, însă s-ar fi descurcat mult mai bine dacă ar fi avut o altă mentalitate. Mai precis, spune el, suportul din partea unor producători este inexistent. „Investim bugete importante de marketing în publicitatea lor şi încă nu ne oferă descrieri complete ale produselor sau poze de calitate pentru clienţii noştrii. În 2012, când am lansat site-ul, toţi producătorii ne-au privit cu reticenţă şi vedeau un eşec garantat. Ulterior se întrebau cum de vindem atât. Apoi, au încercat să copieze modelul. Chiar şi acum mulţi ne văd drept competitori în condiţiile în care majoritatea au şi ei un site cu vânzare online şi nu înţeleg noţiunea de win-win“, mărturiseşte Mihai Bucuroiu. El recunoaşte că distribuitorii încă nu au înţeles că trebuie să se modernizeze şi să ofere informaţii şi suport în timp real prin intermediul internetului.
Cum se creşte un site
Fondatorul Vegis spune că reţeta succesului constă în faptul că nu şi-a asumat niciun risc major. A muncit extrem de mult, s-a uitat la performanţele şi eşecurile companiei şi a ignorat concurenţa. Motiv pentru care, în 2015, business-ul său a avut afaceri de peste un milion de euro, în condiţiile în care a investit foarte mult în dublarea echipei şi relocarea firmei într-un sediu modern cu o capacitate de patru ori mai mare decât locaţia anterioară, atât ca spaţiu de birouri cât şi capacitatea depozitului.
Cinci lecţii pe care le-a învăţat prin prisma businessului
1) Să am încredere în oameni şi să investesc în ei.
2) Să am mereu valori şi gânduri pozitive.
3) Să nu uit niciodată de propria persoană şi să pun pe primul loc familia înaintea lucurilor materiale.
4) Am învăţat să ascult şi să fiu deschis la nou.
5) Acum ştiu când să mă opresc şi să nu fac excese.
Cinci titluri de cărţi de business pe care le recomandă şi altora
1) Cum să livrezi fericire.Tony Hsieh
2) Secretele succesului în era digitală. Dale Carnegie
3) Dincolo de Vârf. Zig Ziglar
4) Lider fără funcţie. Robin Sharma
5) Începe cu ce nu îţi place. Brian Tracy