Pentru anul următor, Euromonitor International anticipează un avans de 4,5%, până la 4,25 miliarde de lei. Piața a crescut mai lent decât anul trecut, cu doar 2%, de la 3,86 miliarde de lei la 3,94 miliarde de lei. Creșterea a fost limitată de criza economică prelungită, majorarea TVA şi reducerea veniturilor populației.
"Trendul pozitiv s-a menţinut în 2010, însă nu se anticipa o criză atât de îndelungată. Chiar dacă nu a fost un an rău, nu a fost nici la fel de bun precum aşteptările", se arată în studiu.
Studiul a mai arătat că în România se menţin discrepanţele puternice de consum dintre zonele urbane şi cele rurale. Totuși, potenţialul de creştere este puternic, întrucât aproximativ 45% din populaţie locuieşte în zone rurale, unde piaţa produselor de înfrumuseţare şi îngrijire personală este slab dezvoltată. Astfel, la sate, categoriile de produse cu cele mai bune vânzări sunt cele bazate pe necesitate.

Piaţa este dominată de multinaţionale, însă criza economică din ultimii ani a ajutat producătorii locali să aibă o prezenţă mai bună pe piaţă prin preţuri mai mici. Lanţurile de retail acoperă aproape două treimi din distribuţie, cu un potenţial important de creştere pe acest canal, o dată cu deschiderea de noi magazine în oraşe mai mici, accesibile şi consumatorilor din comunităţi rurale. Odată cu extinderea lanţurilor de retail şi avansul veniturilor populaţiei, zonele rurale oferă posibilităţi importante de dezvoltare pentru vânzările produselor de înfrumuseţare şi îngrijire personală. În ultimii ani, în România există o preferinţă pentru cosmetice organice, iar retailerii şi producătorii încearcă să-şi consolideze poziţia pe această categorie.
Euromonitor Internaţional, este o companie britanică cu peste 700 de specialişti la nivel global, care furnizează de 40 de ani servicii care includ analize şi rapoarte  despre diverse sectoare industriale, ţări sau consumatori.