Ministerului Agriculturii are veşti bune pentru toţi românii interesaţi să cumpere produse fabricate în România. Casa de Comerţ Agroalimentar Unirea a încheiat noi parteneriate cu câteva reţele majore de supermarketuri din România, iar alte acorduri urmează să fie curând semnate. Ce înseamnă asta pentru clienţi şi pentru producătorii agricoli?
Veşti bune pentru producătorii agricoli din România, dar şi pentru cumpărători!
Clienţii vor putea găsi tot mai multe produse alimentare româneşti în magazine, dă asigurări Ministerul Agriculturii
Potrivit unui anunţ venit din partea Ministerului Agriculturii, Casa de Comerţ Agroalimentar Unirea a încheiat contracte-cadru cu peste 50 cooperative şi producători agricoli pentru livrarea a peste 140 de tone de produse.
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) mai transmite că, până acum, Casa de Comerţ Unirea a încheiat parteneriate cu reţelele de magazine Carrefour, Metro şi Penny, iar pe listă se vor adăuga, în curând, şi Kaufland şi Profi.
„Peste 50 de cooperative și producători agricoli livrează produse românești prin Casa de Comerț Agroalimentar Unirea.
După prima lună de când a repornit activitatea, Casa de Comerţ Agroalimentar Unirea a încheiat contracte-cadru cu peste 50 cooperative şi producători agricoli. Astfel, în ultima lună, au fost încheiate contracte pentru livrarea a peste 140 de tone de produse agroalimentare obţinute de producătorii români.
Până în prezent, Casa Unirea a facilitat livrarea către reţeaua de retail de legume – fructe (cartofi alb şi roşu, dovleac plăcintar, varza albă şi roşie, morcov, ridichi negre şi sfeclă roşie, prune uscate), precum şi de produse de băcănie (dulceaţă de dovleac, dulceaţă de gutui, pastă de măceşe, fasole boabe în saramură).
Pentru valorificarea producţiei româneşti Casa Unirea a încheiat până la această dată parteneriate cu Carrefour, Metro şi Penny, iar, de săptămâna viitoare, se vor alătura demersului lanţurile comerciale Kaufland şi Profi”, se arată în mesajul postat duminică, 13 noiembrie, pe pagina de Facebook a MADR.
Un prim proiect ce va fi stabilit în judeţul Cluj va fi apoi extins la nivel naţional
Totodată, reprezentanţii Ministerului Agriculturii anunţă că au demarat discuţii şi cu reprezentanții rețelelor de magazine locale, în vederea valorificării produselor locale pe lanțul scurt de aprovizionare.
Un astfel de prim proiect va fi pus în practică în judeţul Cluj.
„Casa de Comerț Agroalimentar Unirea primește zilnic pe adresa oficială de email oferte de la producătorii români interesați de inițiativa Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale de promovare a produselor românești și de creștere a consumului produselor agroalimentare obținute pe plan local.
Livrările de produse agroalimentare către marile lanțuri de magazine din România vor continua în perioada următoare, reprezentanții Casei de Comerț Agroalimentar Unirea prezentând periodic oferta de produse obținute de fermierii și producătorii români, în beneficiul tuturor actorilor implicați.
De asemenea, în vederea valorificării produselor locale pe lanțul scurt de aprovizionare, conducerea Casei Unirea a demarat o serie de discuții cu reprezentanții rețelelor de magazine locale. Un prim astfel de proiect de preluare a produselor obținute pe plan local de către magazinele din zonă va fi demarat în județul Cluj, astfel de parteneriate urmând a fi încheiate, treptat, la nivelul întregii țări.
Pe lângă accesul produselor românești în hypermarketuri și în rețelele locale de magazine, conducerea Casei Unirea negociază cu reprezentanții retailerilor pentru a le pune la dispoziție producătorilor spații din parcările hypermarketurilor pentru organizarea de Târguri și piețe volante la sfârșitul săptămânii, astfel încât consumatorii să aibă posibilitatea să achiziționeze produsele românești direct de la producători”, se mai arată în postarea MADR.