Produsele româneşti ajung şi în hipermaketurile din străinătate

Auchan România vrea să vândă anul viitor 6 milioane de produse româneşti în trei ţări din Europa şi să obţină o cifră de afaceri de 5 milioane de euro, a declarat Adina Nanu, coordonator grup achiziţii produse marcă proprie, Auchan România.

Aceasta a mai spus că retailerul a testat acest proiect în Italia. "În Italia, în 2015, am trimis 27 de articole româneşti. Am lucrat cu zece furnizori şi am ajuns la o cifră de afaceri de 85.000 de euro", a spus Nanu.

Totodată, Frederich Bellon, directorul general Auchan România a spus că circa 60% dintre produse aflate pe rafturile retailerului francez sunt fabricate cu ingrediente românești, iar 90% din produsele alimentare sunt fabricate în România. "Noi lucrăm cu 1.200 de furnizori din România şi vrem să ducem aceste produse şi peste hotare", a declarat directorul Auchan.

În cadrul aceleiaşi întâlniri, Daniel Constantin, ministrul Agriculturii, a spus că un astfel de demers este benefic pentru producătorii autohtoni. Iar acţiunile retailerilor sunt importante având în vedere că retailul reprezintă 50% din piaţa de desfacere pe care o are România. "Dacă în urma reducerii TVA s-a relansat consumul, sperăm să crească consumul de produse româneşti", a mai spus Constantin.