Cafeaua, produsul cumpărat de extrem de mulți români a înregistrat o scumpire fără precedent. Mai exact, potrivit ultimelor informații, prețul cafelei a ajuns la un nivel record în ultimii șase ani.

Totodată, cifrele mai arată că s-a înregistrat o creștere de peste 30% din cauza valului de frig, în contextul în care 200 de mii de hectare de pe teritoriul celui mai mare producător de cafea din lume au fost distruse.

Digi24 scrie că un român consumă în medie 2,3 kilograme de cafea pe an, iar acest lucru situează România în josul topului european în ceea ce privește consumul cafelei. Totuși creșterea prețurilor la nivel mondial va afecta și țara noastră.

Potrivit sursei citate, scumpirea vine din cauza schimbărilor din ultimul an. Mai exact, este vorba despre lanțului de scumpiri ce au avut loc în ultimul an la cele mai importante produse de consum: uleiuri vegetale, carne, zahăr.

Prețul cafelei, la un nivel record

Astfel, cafeaua nu a fost nici ea ocolită, mai ales având în vedere faptul că cel mai mare producător de cafea, Brazilia, care produce peste 3,1 milioane de tone de cafea anual a fost lovită de un val de frig fără precedent, mai exact peste 200.000 de hectare de cultură de cafea.

Lanțul de aprovizionare suferă deja din cauza calamităților naturale, în contextul în care cafeaua din Brazilia ajunge în portul din Rotterdam și de aici pe Rin ajunge în restul Europei. Astfel, în următorii doi trei ani, potrivit cercetătorilor schimbările climatice vor afecta culturile de cafea.

În același timp, indicele cel mai recent dat publicității de către Organizația Mondială pentru Alimente și Agricultură spune că creșteri s-au înregistrat la mai multe produse, cafeaua fiind doar unul dintre ele.

Organizația mai precizează că se înregistrează  creșteri de 39,7% la toată gama de produse la nivel internațional, iar carnea și zahărul sunt cele care se vor scumpi în continuare pe parcursul anului 2021, în contextul în care lanțul de aprovizionare a fost perturbat din cauza întreruperii căii pe care sunt aduse în Europa produsele de pe întreg mapamondul.