Reclamaţiile consumatorilor pe domeniul bancar sunt făcute în general de „profesionişti”, persoane care fac calcule foarte exacte pe baza formulelor din contractele de creditare, a declarat preşedintele Autorităţii Naţionale pentru protecţia Consumatorilor (ANPC), Bogdan Pandelică.
„În general reclamaţiile care vin din parte consumatorilor pe domeniul bancar sunt făcute de profesionişti, în sensul că sunt matematicieni care calculează foarte exact, pe baza formulelor pe care le găsesc în contractele de creditare, le monitorizează cu atenţie şi apoi trag nişte concluzii şi văd că au fost, de exemplu, modificate nişte mici procente, care probabil de-a lungul timpului însumează nişte sume consistente”, a afirmat pentru Pandelică. El consideră că este nevoie ca un client să deţină anumite cunoştinţe pentru a „intra în stufărişul unui asemenea contract”.
1.200 de reclamaţii pentru sectorul bancar
„Curg în continuare reclamaţii şi este vorba de contractele din anii anterioare. Continuăm supravegherea şi rezolvarea acestor reclamaţii. Totuşi, ele s-au mai redus de la începutul anului, având în vedere şi faptul că nu se mai încheie aşa multe contracte”, a spus Pandelică.
El a spus că de la începutul anului au existat peste 1.200 de reclamaţii pentru sectorul bancar.
ANPC a primit în 2008 peste 4.000 de reclamaţii de la clienţii băncilor, nemulţumiţi de creşterile nejustificate ale dobânzilor şi comisioanelor prevăzute în contrate, de introducerea unor comisioane noi, de încălcarea clauzelor contractuale şi de tranzacţii bancare solicitate şi neoperate de reprezentanţii instituţiilor financiare. În cursul anului trecut, autoritatea a sancţionat băncile cu amenzi în valoare de 880.600 de lei.
SURSA: Mediafax