Sesiunile intensive dezvoltate în cadrul acestui curs îi pregătesc pe antreprenori şi executivi pentru situaţii complexe de negociere, dar şi pentru a identifica diferite oportunităţi care pot duce la încheierea de parteneriate şi recunoaşterea avantajelor competitive pe care le poate avea o companie pe piaţa în care activează.

Acest curs se adresează atât antreprenorilor, executivilor, dar şi managerilor din diverse departamente ale unei companii. Curricula este concepută astfel încât să faciliteze dezvoltarea diferitelor abilităţi precum negocierea cu furnizorii, achiziţiile, recrutarea de noi angajaţi sau strategii productive de lucru în echipă.  
 “Procesul de negociere constituie centrul oricărui mare paradox. În mediul economic actual, negocierea reprezintă una dintre cele mai valoroase abilităţi practice pe care le poate dobândi  un manager din orice domeniu de activitate şi care, în prezent, afectează deciziile luate zi de zi sau chiar cu o frecvenţă mai mare. Totuşi, executivii şi antreprenorii se pregătesc arareori pentru acest proces, bazându-se mai mult pe instinct, sau mai grav decât atât, ingnorând complet acest aspect deosebit de important al business-ului pe care îl dezvoltă, ”a declarat Peter Coles, profesor Harvard Business School.

În cadrul cursului desfăşurat la Bucureşti, Peter Coles explică şi dezvoltă cele mai noi teorii şi descoperiri din domenii precum afaceri, psihologie şi economie, pentru a le oferi participanţilor o perspectivă complexă asupra cadrului în care au loc negocierile, astfel încât de fiecare dată acestea să fie realizate în mod eficient pentru a încheia parteneriate de succes.

Metoda de predare interactivă, specifică Harvard Business School şi pe care o utilizează şi Peter Coles, se bazează pe o experienţă de business reală. Acest tip de educaţie care presupune exerciţii de simulare de roluri, implementare de strategii de business competitive şi recunoaşterea barierelor psihologice, conduce la adoptarea de decizii eficiente.

În cazul simulării de roluri, fiecare dintre participanţi primeşte informaţii detaliate legate de poziţia şi activitatea pe care o are în cadrul unei companii şi în funcţie de aceste detalii trebuie să îşi construiască o strategie de negociere. În urma acestui exerciţiu, trainerul analizează reacţiile celor implicaţi, pentru ca participanţii să aibă o viziune de ansamblu asupra diferitelor aspecte ale situaţiei dezbătute.

Printre abilităţile dobândite de cursanţi în cadrul cursului de negociere şi elaborare de strategii de luare a deciziilor se numără analiza raţională a fiecăreia dintre părţile implicate în situaţia dată, identificarea obiectivelor şi a stimulentelor acestora şi pregătirea poziţiei proprii pentru a maximiza puterea de negociere.