Renault anticipează că marca sa low-cost, Dacia, își va dubla vânzările și profitabilitatea până în 2030. Dacia își propune să-și dubleze veniturile între 2022 și 2030, cu jumătate din creștere generată de volumul de vânzări și jumătate de extinderea gamei și ajustarea prețurilor.
Costurile fixe sunt prognozate să crească ușor în aceeași perioadă, conform unui comunicat al grupului Renault.
Dublare a profitului Dacia pânâ în 2030
Dacia anticipează că rentabilitatea capitalului angajat va depăși pe cea a Renault Group și se va dubla între 2022 și 2030.
În prezent, gama Dacia include un singur vehicul complet electric, modelul compact Spring. Acesta este fabricat în China. Acest lucru va face ca modelul să fie supus unor tarife vamale suplimentare de 21% în Europa.
Planurile de viitor ale companiei
Într-un comunicat, se menționează că Dacia va efectua o tranziție lină de la soluții electrificate accesibile cu motoare cu combustie internă la vehicule complet electrice în Europa.
Totodată, se afirmând că va fi un pionier în soluții accesibile EV. Nu sunt oferite, însă, oferite detalii suplimentare.
„De la soluţii electrificate accesibile ICE (vehicule alimentate cu motoare cu combustie internă), Dacia va avea o tranziţie lină către EV în Europa, fiind un pionier în soluţii accesibile EV”, se arată în comunicat, fără detalii suplimentare.
Locul șase în topul producătorilor de automobile din Europa de Est
În 2022, Dacia s-a poziționat pe locul șase în topul producătorilor de automobile din Europa de Est. Compania a înregistrat venituri de 5,17 miliarde de euro. Aceasta a depășit Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft, filiala din Ungaria a concernului german Daimler AG. ea a fost situată sub Hyundai Motor Manufacturing Czech S.R.O. din Cehia.
În același clasament pentru zona Europei de Est, Skoda domină în mod clar, în special prin fabrica sa din Cehia. Aceasta produce automobile și motoare pentru Volkswagen AG. În 2022, Skoda a raportat o cifră de afaceri de 18,1 miliarde de euro.
Europa de Est a devenit o locație strategică pentru producția de automobile la nivel global. Aici au fost atrași mulți producători mari să-și înființeze unități de producție în regiune pentru a beneficia de costurile reduse ale forței de muncă și de calitatea înaltă a acesteia.
Industria auto din Europa de Est a stimulat crearea de locuri de muncă. Ea a contribuit și la dezvoltarea economică a întregii regiuni, conform reprezentanților Surplex. Aceștia au utilizat datele financiare publicate anual de producătorii auto pentru a compila acest clasament.
În clasamentul producătorilor auto din Europa de Est, locul secund a fost ocupat de Volkswagen Slovakia, înregistrând o cifră de afaceri de 9,73 miliarde de euro în anul precedent. Pe locul trei s-a situat Audi Hungaria, fondată în 1993 și înregistrând în 2022 o cifră de afaceri de 8,44 miliarde de euro. Compania deținută de Kia Slovakia a ocupat locul patru în acest clasament.