Compania Xerox a obtinut o cifra de afaceri de peste 15,9 miliarde de dolari in 2006, in crestere cu un procent fata de aceeasi perioada a anului 2005, informeaza un comunicat al companiei. Profitul companiei in 2006 s-au situat la 1,2 miliarde de dolari, fapt reflectat intr-o crestere a castigului pe actiune la Bursa din New York la 1,22 dolari. In acelasi timp, in ultima raportare financiara a companiei valabila pentru trimestrul patru al anului 2006, Xerox anunta o cifra de afaceri de 4,4 miliarde de dolari, adica o crestere de 3% fata de acelasi trimestru al anului 2005.

“Xerox a avut rezultate foarte bune in acest ultim trimestru al anului 2006, contribuind la inca un an de cresteri de doua cifre ale castigurilor nete. A fost un an de evolutie continua a companiei pe toate diviziile. Am reusit sa crestem veniturile prin anuitati mai mari si ne-am extins portofoliul de produse si servicii cu performante de top la nivelul intregii industrii. Am achizitionat companii care au contribuit la cresterea cotei noastre de piata pe segmentele dinamice de management al documentelor si tiparire digitala de productie color” spune Anne M. Mulcahy, presedinte si CEO Xerox.

Potrivit companiei, veniturile post-vanzare si cele din finantare obtinute in trimestrul patru al anului 2006, ce reprezinta aproximativ 70% din cifra de afaceri a Xerox, au crescut cu 5%, evolutie datorata in primul rand cresterii de 7% a veniturilor post-vanzare provenite de la sistemele digitale. Atat cifra de afaceri, cat si veniturile  din post-vanzare includ un beneficiu de 3% din diferentele de curs valutar.

Echipamentele color reprezinta, in acest moment, aproape 37% din cifra de afaceri a Xerox, inregistrand o crestere de 3% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Numarul de pagini tiparite pe sistemele color Xerox a fost mai mare cu 36% in acest trimestru. Paginile color reprezinta acum aproximativ 10% din numarul total de pagini imprimate – o crestere de 2 procente de la an la an.

Veniturile din vanzarile de echipamente au fost mai reduse cu un procent in acest trimestru, incluzand un beneficiu de 3% din diferentele de curs valutar. Cu toate acestea, cresterea puternica a numarului de instalari de echipamente cheie va contribui in opinia companiei, la impulsionarea viitoare a veniturilor post-vanzare. Investitiile Xerox in inovatie au generat lansarea in 2006 a 14 produse noi, care au obtinut 208 de premii ale industriei de profil. Compania se asteapta la o dublare a numarului de echipamente noi ce vor fi anuntate in acest an. Produsele lansate in ultimii doi ani au realizat aproximativ doua treimi din vanzarile de echipamente ale Xerox. 

In ceea ce priveste echipamentele de productie, Xerox ofera centrelor de tipar comercial si industriilor mari consumatoare de documente, tehnologie digitala de mare viteza si servicii digitale care permit tiparire personalizata la cerere, se mai arata in comunicat. Veniturile totale din echipamente de productie au crescut cu 3% in trimestrul al patrulea, inclusiv un beneficiu de 4 procente din diferentele de curs valutar. Instalarile de sisteme de productie monocrome au scazut cu 6 procente, cresterea pe segmentul echipamentelor light production echilibrand doar partial diminuarea instalarilor pe segmentul echipamentelor de productie higher-end. Instalarile de echipamente de productie color au crescut cu 40%, reflectand activitatea accelerata pentru presa digitala de mare volum Xerox iGen3 si cererea puternica pentru DocuColor 5000 si pentru sistemul multifunctional DocuColor 240/250

La capitolul echipamente destinate birourilor, unde Xerox ofera tehnologie si servicii birourilor de orice marime, veniturile au crescut cu 1%, incluzand beneficii de 3 procente din diferente de curs valutar. Instalarile de sisteme monocrome digitale pentru birou au crescut cu 13%, in principal datorita cresterii cu 13% a instalarilor de echipamente desktop precum WorkCentre 4150 si cu 11% a celor de echipamente multifunctionale pentru birouri medii. Instalarile de sisteme multifunctionale color au crescut cu 39% datorita cererii puternice de echipamente color din familia WorkCentre.

In trimestrul al patrulea, Xerox a generat lichiditati operationale de 720 milioane de dolari si a incheiat anul cu lichiditati si investitii pe termen scurt in valoare de 1,5 miliarde de dolari. Tot in aceasta perioada, potrivit comunicatului, Xerox a incheiat procedurile de achizitie ale companiei XMPie, lider pe piata furnizorilor de programe pentru campanii de marketing multimedia personalizate, o investitie de 54 milioane de dolari.

De la demararea in octombrie 2005 a programului de rascumparare a actiunilor Xerox, compania a achizitionat aproximativ 100 milioane de actiuni, in valoare de 1,5 miliarde de dolari (din cele 2 miliarde de dolari alocate acestei actiuni). Pentru primul trimestru din anul 2007, Xerox se asteapta la castiguri situate in jurul valorii de 21-23 centi pe actiune.

Xerox Romania este subsidiara a companiei Xerox, cu o activitate pe piata locala de peste 35 de ani. Alaturi de cei sase distribuitori, peste 100 de reselleri si 25 de concesionari, Xerox Romania ofera atat clientilor individuali, cat si companiilor care activeaza in variate domenii ale economiei, echipamente si solutii pentru administrarea documentelor, precum si o gama media de tiparire. Portofoliul Xerox include imprimante digitale color si alb-negru, destinate atat mediului de afaceri, cat si utilizatorilor individuali, echipamente multifunctionale, sisteme de productie digitala si diverse suporturi de hartie, special concepute pentru a asigura o tiparire de calitate pentru orice tip de materiale imprimate.

Prin divizia de outsourcing, ce ofera servicii cu valoare adaugata, Xerox rezolva problemele legate de productia si fluxul  documentelor, ajutand companiile sa reduca incarcarea departamentului IT, sa controleze costurile de intretinere si de operare ale echipamentelor de imprimare si copiere. Oferta Xerox contine, de asemenea, solutii de productie a documentelor personalizate, de mare volum, tranzactionale, putand sa dezvolte si sa implementeze aplicatii software complexe.

Sursa: Capital 24 Ianuarie 2007