Grupul olandez Philips Electronics a raportat pentru ultimul trimestru al anului trecut un profit net de 260 de milioane de euro, faţă de pierderi de 1,18 miliarde de euro în aceeaşi perioadă din 2008.
Vânzările au scăzut de la 7,6 miliarde de euro în al patrulea trimestru din 2008 la 7,2 miliarde de euro în perioada octombrie-decembrie 2009, din cauza efectelor negative ale diferenţelor de schimb valutar.
„Am trecut prin recesiunea din 2009 fără a sacrifica ambiţiile pe termen lung, respectiv investiţii susţinute în marketing şi inovare şi achiziţii pentru acoperirea deficitelor din portofoliu”, se arată în raportul financiar al Philips.
Vânzări în scădere pe toate segmentele
Pe sectorul „Healtcare”, vânzările grupului au totalizat 2,4 miliarde de euro în al patrulea trimestru al anului trecut, faţă de 2,5 miliarde de euro în aceeaşi perioadă din 2008. Divizia „Philips Electronics” a raportat încasări de 2,9 miliarde de euro, comparativ cu aproape trei miliarde de euro în perioada octombrie-decembrie 2008, în condiţiile în care performanţele moderate de pe pieţele emergente au contrabalansat declinul din SUA. Vânzările de elemente de iluminat s-au cifrat la 1,8 miliarde de euro, faţă de 1,9 miliarde euro în al patrulea trimestru al anului 2008.
Pe ansamblul anului trecut, Philips a înregistrat un profit net de 424 milioane de euro, comparativ cu pierderi de 92 de milioane de euro în 2008. Totodată, vânzările au scăzut de la 26,3 miliarde de euro la aproape 23,2 miliarde de euro.
În 2010, grupul olandez intenţionează să diminueze cheltuielile şi să majoreze cotele de piaţă din statele emergente.
SURSA: Mediafax