Grupul Indesit a anunţat un profit net de 35 de milioane de euro în 2009 şi EBITDA de 119 milioane euro, menţinut la 4,5% din valoarea vânzărilor. În trimestrul patru, compania a înregistrat cele mai bune rezultate, raportând o creştere a EBITDA de 174% şi un profit net de 28 milioane euro, comparativ cu pierderile raportate în trimestrul patru din 2008.
Vânzările înregistrate de Indesit în ultimul trimestru din 2009 au fost cu 9,8% mai scăzute decât în ultimul trimestru al lui 2008, ajungând la 696 milioane euro, în timp ce vânzările pe tot anul au scăzut cu 17% comparativ cu 2008, atingând valoarea de 2,6 miliarde euro. Aceste rezultate au fost influenţate în mare parte de fluctuaţiile majore ale ratelor de schimb valutar. Cu toate acestea, oficialii companiei consideră că rezultatele sunt satisfăcătoare în contextul economic actual.
”Rezultatele înregistrate la nivelul întregului Grup în trimestru patru din 2009 sunt extrem de pozitive şi demonstrează eficienţa măsurilor luate de companie pentru a atenua impactul unei pieţe nefavorabile. Principala noastră prioritate în 2009 a fost menţinerea puterii financiare a Indesit Company şi nu doar am îndeplinit acest obiectiv, ci am reuşit să avem profit”, a declarat Andrea Merloni, Vicepreşedinte Indesit Company.
Printre măsurile luate de companie pentru a atenua condiţiile negative de pe piaţă şi care au condus la creşterea din ultimul trimestru al anului trecut s-au numărat optimizarea veniturilor medii pe unitate şi a mixului de produse vândute, reducerea costului produsului cu 0,9% (prin diminuarea costurilor de achiziţie a materiilor prime şi eficientizarea procesului de producţie), optimizarea calităţii produselor care a condus la diminuarea costurilor de service şi garanţie, precum şi managementul strict al costurilor generale şi al cheltuielilor comerciale.
Optimism pentru 2010
În ceea ce priveşte România, trendul descrescător de pe întreg parcursul anului trecut s-a menţinut şi în ultimul trimestru, ca urmare a consumului foarte scăzut determinat de recesiunea globală. Cu toate acestea, vânzările din decembrie au fost uşor mai mari decât cele din noiembrie, cu aproximativ 10%, fără a reuşi însă să ajungă la nivelul celor înregistrate în anii precedenţi.
”Situaţia pieţei şi indicii macroeconomici au avut un impact mult mai mare asupra consumatorilor români, decât asupra celor de pe alte pieţe. Cererea slabă din întreaga Europă de Est s-a concretizat într-un volum redus al vânzărilor, care a afectat mai mult produsele de sine stătătoare decât încorporabilele. Cele mai bune rezultate au fost obţinute în Turcia şi Polonia, unde Indesit a avut creştere atât pentru vânzările de produse independente, cât şi pentru încorporabile. În România, ne aşteptăm ca 2010 să fie similar lui 2009 sau poate chiar cu rezultate ceva mai bune, începând cu a doua jumătate a anului”, a declarat Giuseppe Parma, Country Manager Indesit România.
Compania este al doilea mare producător de electrocasnice din Europa, după cota de piaţă. Indesit Company îşi desfăşoară activitatea prin 17 unităţi de producţie (Italia, Polonia, Marea Britanie, Rusia, Turcia şi China) şi prin 24 de filiale comerciale în întreaga lume, având 17.000 de angajaţi.