Nokia, cel mai mare producator mondial de telefoane mobile, a inregistrat in primul trimestru al acestui an un profit net de 1,04 miliarde euro, in crestere cu 21% comparativ cu primele trei luni ale anului 2005. Vanzarile companiei au depasit 9,5 miliarde euro, cu 29% peste nivelul din aceeasi perioada a anului trecut.


„Nokia a avut un trimestru excelent, inregistrand cresteri fata de primul trimestru din 2005, atat in ceea ce priveste volumele, cat si in ceea ce priveste vanzarile nete si castigurile per actiune”, a declarat Jorma Ollila, presedinte si director general Nokia.

Cea mai mare pondere in cadrul vanzarilor au avut-o telefoanele mobile, 5,86 miliarde euro, urmate de produse multimedia, 1,75 miliarde euro si echipamente pentru retele, aproape 1,70 miliarde euro.

In primul trimestru compania a vandut 75,1 milioane de telefoane mobile, cu 10% mai putin fata de trimestrul anterior, dar cu 40% mai mult fata de primele trei luni din 2005. Cele mai mari ritmuri de crestere au fost consemnate in America de Nord (95%), America de sud (61%), Asia si Pacific (55% ) si China (54%). La nivel european, Nokia a vandut 20,4 milioane de telefoane, cu 17% mai mult decat in primul trimestru al anului trecut.

Cota de piata a companiei a fost, conform propriilor estimari, de 35%, marcand o crestere de un punct procentual fata de trimestrul anterior si de trei puncte procentuale fata de perioada similara din 2005.

Pretul mediul de vanzare pentru dispozitive a fost de 103 euro, ceea ce reprezinta o crestere fata de nivelul de 99 de euro inregistrat in ultimul trimestru al anului trecut.

Sursa: Capital, 20 aprilie 2006