Continental AG a raportat astăzi un profit in scadere, insa conform asteptarilor. Rata profitului a scăzut la 6,9% (Trim. I 2007: 11%) din cauza rentabilităţii mai slabe a operaţiunilor din fosta firma VDO achizionata anul trecut de la Siemens.

Efectul negativ asupra concernului al creşterii preţurilor la materiile prime în primele trei luni din 2008 s-a ridicat la aproximativ 38 milioane €, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului 2007.

Venitul net atribuit acţionarilor companiei mamă s-a redus în primul rând datorită creşterii cu 38,3 % a cheltuielilor cu dobânzile, ajungând la 166,8 milioane € (Trim. I 2007: 270,5 milioane €), iar rezultatul pe acţiune a fost mai mic, fiind de 1,03 € (Trim. I 2007: 1,85 €).

Dr. Alan Hippe, CFO al Continental AG a menţionat de asemenea că datoriile financiare nete au crescut în comparaţie cu sfârşitul anului 2007 cu 364,7 milioane €, iar în comparaţie cu 31 martie 2007 cu 9.898,8 milioane €, ajungând la suma de 11.221,1 milioane €.

"Este vorba de o creştere sezonieră, acesta fiind un fenomen normal. Rata de îndatorare a crescut astfel la 162,3 % (2007: 26,6 %)." 

În primele trei luni ale anului 2008 vânzările consolidate au crescut cu 67,5 % comparativ cu anul anterior, până la 6.639,4 milioane € (2007: 3.964,8 milioane €). Această creştere rezultă atât din creşterea organică a concernului, cât şi din schimbarea bazei de consolidare, îndeosebi după achiziţia firmei VDO.

În primele trei luni ale anului 2008 EBITDA a crescut în raport cu perioada similară a anului anterior cu 44,1 %, ajungând la 884 milioane € (Trim. I 2007: 613,6 milioane €), ceea ce înseamnă 13,3 % din cifra de afaceri (2007: 15,5 %).

Concernul Continental, cu cifra de afaceri estimată în anul 2008 la 26,4 miliarde euro, face parte din cei mai mari furnizori mondiali din industria auto. Acesta furnizează sisteme de frânare, sisteme şi componente pentru transmisii şi mecanisme de rulare, instrumente, soluţii "Infotainment", echipamente electronice auto, anvelope şi produse din elastomeri tehnici.

Data: 30 aprilie 2008

Sursa: Continental AG