Profitul operaţional înainte de includerea deprecierii şi amortizării (OIBDA) al Romtelecom a crescut cu 8,5% în primul semestru, la 134,9 milioane euro, în pofida scăderii veniturilor cu 7,6%, la 408,7 milioane euro, după reducerea puternică a costurilor programului de disponibilizări voluntare. Costurile programului de disponibilizări voluntare s-au redus la 3,3 milioane euro în primul trimestru al acestui an şi la 600.000 euro în trimestrul al doilea, de la 29,6 milioane euro,
Profitul operaţional înainte de includerea deprecierii şi amortizării (OIBDA) al Romtelecom a crescut cu 8,5% în primul semestru, la 134,9 milioane euro, în pofida scăderii veniturilor cu 7,6%, la 408,7 milioane euro, după reducerea puternică a costurilor programului de disponibilizări voluntare.
Costurile programului de disponibilizări voluntare s-au redus la 3,3 milioane euro în primul trimestru al acestui an şi la 600.000 euro în trimestrul al doilea, de la 29,6 milioane euro, respectiv 3 milioane euro în primele două trimestre ale anului trecut, se arată într-un raport al grupului elen OTE, acţionarul majoritar al Romtelecom.
Compania românească a înregistrat, în prima jumătate a lui 2008, venituri de 442,4 milioane euro şi un rezultat OIBDA de 124,3 milioane euro.
„Principala cauză a scăderii veniturilor a fost descreşterea încasărilor din serviciile de voce cu 12%, ca rezultat combinat al scăderii ARPU (venitul mediu pe utilizator, n.r.) cu 8% şi a numărului de linii cu 4%. Cu toate acestea, veniturile generate de serviciile ADSL si DTH (internet broadband şi televiziune digitală, n.r.) au crescut substanţial, cu 37% şi, respectiv, 71%”, a declarat directorul general al Romtelecom, Yorgos Ioannidis.
Profitul operaţional al Romtelecom s-a plasat, în perioada ianuarie-iunie, la 12,3 milioane euro, faţă de o pierdere operaţională de 16,1 milioane euro în intervalul similar al anului trecut.
Marja de câştig operaţional a companiei (OIBDA raportat la venituri) a scăzut uşor în primul semestru comparativ cu prima jumătatea a lui 2008, de la 35,5% la 34%.
Mai puţini clienţi pe telefonia fixă
Numărul de clienţi ai Romtelecom pe telefonie fixă s-a redus cu 4,3%, la nivelul de 2.865.694 la jumătatea acestui an, de la 2.994.265 de utilizatori la 30 iunie 2008.
Pe de altă parte, numărul total de abonamente (PSTN, ADSL şi TV) a crescut cu 9%, de la 4.027.223 la sfârşitul lunii iunie a anului trecut la 4.370.506 la jumătatea lui 2009, se mai arată în comunicat.
„Potrivit estimărilor recente, economia României s-ar putea contracta cu circa 7-8% (în 2009, n.r.), o înrăutăţire semnificativă a prognozei anterioare, care indica o contractare de 4,1%. Obiectivele Romtelecom sunt conservarea bazei de clienţi, nivelului actual al profitabilităţii şi lichidităţii, şi poziţionarea companiei pentru a profita de o relansare economică”, conform raportului OTE.
OTE controlează 54% din acţiunile Romtelecom şi mai deţine, pe piaţa românească, operatorul de comunicaţii mobile Cosmote şi reţeaua de magazine IT&C Germanos.
SURSA: Mediafax